Minimal varmrätt och maximal utgång!

Ojojoj, vilken helg!!!

Mycket party men ack så roligt vi haft!
Fredagen har jag ju redan skrivit om och som sagt, med nystylat hår kan man ju inte gå o lägga sig, så alltså blev vår hemmamyskväll förvandlad till en utekväll!

Lördagen blev jättekonstig, men kul!

Jag o Linus tänkte att eftersom det blev party kvällen innan så skulle vi ha en ta-det-lugnt dag o kväll men så blev det alltså inte...
Planen var en dag helt i julens tecken. Först Julmarknad hos Sofia, sen Julbord i Gamla Stan för att sedan fortsätta ut till Hovet och gå på Julgalan "A classic christmas night" som vi fått biljetter till. Carola, Liza Minelli mfl skulle uppträda med vackra julsånger och jag var faktiskt riktigt sugen på att ta mig dit men konstigt nog så sprang tiden ifrån oss och det blev varken Julbord eller Julgala... Så går det när man gör sig iordning och tycker att man har gott om tid och är klar att ge sig iväg men så är det saker att göra, gå ut med hunden, några telefonsamtal och ännu ett ombyte för man inte är nöjd med klänningen sen då? Ja, det resulterade i att vi var sena så julbord var bara att glömma men äta bör man ju så alltså blev det inte heller någon Julgala... Trisst.

Så vad gjorde vi då? Jo, det var med sorgsna ögon jag struntade i galan (men Linus var inte ärligt talat inte alltför ledsen över det...) så då måste man försöka väga upp det och det gjorde vi!
Vi tänkte först äta på lyxiga Teatergrillen men det var tyvärr fullt så vi gick ist till Berns salonger för en drink och jag måste säga att man borde ju gå dit oftare! Visst, det kanske inte är så mycket "drag" men det är ju hur mysigt som helst och lokalerna... wow! Lite kul var oxå att vi i dörren på väg in stötte på min förra kollega Sara o hennes kille Danne från Uppsala som var i Stockholm, hur stora är oddsen på det??! haha!

Så var det ju dags för middag som vi tänkte att vi faktiskt kunde ta på Berns men då servitrisen ville sätta oss vid ett bord ca 2 cm från ett annat par så vägrade såklart Linus som anser sig ALLTID få det sämsta bordet i lokalen oavsett vart vi går.
Ja, så det var bara att traska vidare. Vi gick ist in på nyöppnade Village på Norrmalmstorg och oj vilken nitlott... Jag är ledsen att säga det men det var nog det mest komiska jag varit med om! Först hamnar vi vid ett bord lite mysigt bakom en vägg, grejen var den att bakom denna vägg står ett annat bord ca 3 dm från vårt där två män satt som vägrade prata med varandra under hela middagen, haha. Dom åt o drack och kollade sig omkring men sa knappt ett ord!
Vi beställer och in kommer maten... O Linus bara stirrar på sin tallrik och säger " DET DÄR tänker jag inte äta!!" På tallriken, för 245:-, ligger 2 scampistjärtar på en bädd av rivna grönsaker och fetaost, hahahaha. Så det slutar med att vi byter tallrik och delar på den lilla mat vi har och eftersom servitrisen inte någon gång under middagen visat sig så är det en arg Linus hon möts av. Med samanbiten röst säger han -"Det var den MINSTA rätt jag sett för 245:-! Jag är inte mätt och jag tänker ALDRIG mer komma tillbaka hit!" Servitrisen blir olycklig och säger att "Oj, det var ju inte bra... jag är ledsen att du tycker så..." Så, redo att betala för oss o gå så kommer servitrisen tillbaka med en blick som visar på att något är tokigt.... Det visar sig då att den rätten Linus fått faktiskt var en FÖRRÄTT och hon hade beställt fel ifrån köket, inte konstigt att den såg fjuttig ut!!! Så det slutade iaf med att vi åt en middag för två med kaffe-cognac för 388:-! DET ÄR LAGOM, HAHA!

Sen mötte vi upp Bessim mfl på Anglais för en vidare tripp till The Soap bar (som jag aldrigt tidigare varit på men jag tycker nog att det var "sådär"...) där blev det iaf massa champagne och stämningen var på topp.
Sen vidare till V inne på Sturecompagniet där det blev stort Drinkbord med champagne, shots och drinkar i mängder! Bra musik och sjukt bra drag så det hela vägde upp rätt bra för min uteblivna Julgala....
Berns...

V...

På väg hem...

Kommentarer
Postat av: johanna

Gumman - vad tokigt!! Men vad fin i håret du är, det blev kanonbra!!

Stor kram

2007-12-10 @ 14:08:18
URL: http://hannisfashionista.blogg.se
Postat av: Linus

ja någon ordning ska det ju va / din darling

2007-12-11 @ 10:28:17
URL: http://prettywoman1.blogg.se
Postat av: annie

du passar bra i kort hår =)

2007-12-29 @ 15:55:01
URL: http://lacatus,blogg.se
Postat av: annie

Fast långt såg också bra ut...=)

2007-12-29 @ 15:55:48
URL: http://lacatus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback