Nadika & Anders Bröllop!


Lördag:

Började dagen med en underbar hotellfrukost! Jag som aldrig kan äta frukost i vanliga fall men hotellfrukosten missar jag aldrig! (Minns en gång hur jag tvingade upp Vendela ur sängen och betalade bara hon följde med mig...haha)

Sen åkte vi spårvagn ner till något köpcentrum och jag förstod väl inte riktigt varför man ska åka iväg för att shoppa när man bor mitt på Avenyn... Well, man fick ju iaf åka spårvagn och det är ju lite mysigt...

Klockan 15.30 var det dags för själva bröllopet och det var ett vackert par som skred uppför altargången!
Vigseln hölls i Örgryte gamla kyrka och det var ett traditionellt kyrkobröllop med psalmer och vacker solosång.

Sen bar det av med buss till  Stora Holms Säteri där festen hölls. Fördrink med mumsiga snittar bjöds det på medans vi väntade på Brudparet som anlände i en stor vit limousine :-)
Regnet höll sig borta hela dagen men när det var dags att skåla så började det dugga lite lätt. Ingen fara dock eftersom det var två tält uppsatta att hålla sig under.

Så var det dags för middagen som bestod av:
*Kräftsallad med getostbollar
*Oxfilé med Tryffelrisotto och sommarens primörer
*Créme Bruleé
*Bröllopstårta

Otroligt gott alltihop!!!
Under middagen var det många tal och det var så fina och bra så man blev alldelles rörd! Kul också att vi fick se musikvideon som Nadde spelade in på sin möhippa!
Klockan tre var det dags för DJ att sluta spela men tiden gick så fort att vi hade kunnat vara kvar och dansa i flera timmar till! :-)

Måste få säga att det var en super bra fest och jag är otroligt tacksam över att vi blev inbjudna! Tack Nadde! :-)

Lite bilder från festen...

Jag( i min Karen Millen klänning, hihi) & Linus
                
          
Nygifta
         
Middagen
      
Bröllopstårta
 
Fest!
   
 
Jag & Linus
        

Kommentarer
Postat av: johanna

Heeeeeeeeje Gumman!!!
Åhhhhhh... Bröllop!!!! Så mysigt! Så vacker ju..
Du och linus är så fina ihop! :)
När kommer ni till strömstad då? Vi funderar på ev sthlm nästa helg.. Det var väl något särskilt då, inte sant?
Stor kram

2007-06-18 @ 22:45:55
URL: http://hannisfashionista.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback