Oceans 13 och Medmänsklighet...

Var på bio med Linus igår och så Oceans 13, jättebra film! Tills jag somnade... Förstår inte hur jag ALLTID lyckas somna när jag är på bio, haha... Säkert 7 av 10 gånger så ser jag inte hela filmen! Vet inte varför, för det är inte speciellt bekvämt i biostolarna, det är otroligt högt ljud och för det mesta en bra film oxå. Kan det vara något som min kropp är inställd på?

Måste bara skriva om vad som hände när jag gick till jobbet i morse...
Jag går längst Birger Jarlsgatan ca halv åtta och det är en härlig sommarmorgon.
Men så mitt på trotoaren så ligger det en kille i typ 30 års åldern helt utslagen mitt i solen.
Jag stannar till, och visst är det lite obehagligt, men jag försöker ruska om killen men han är inte kontaktbar...
Så vad gör man? Ja, jag ringde iaf 112 som tackar för hjälpen och meddelar att dom ska skicka en bil på en gång så jag behöver inte vänta där.
Men det sjuka som jag vill komma fram till nu är hur folk bara kan gå förbi en person som ligger så!!! Jag menar, det är ingen som vet om det är alkohol eller sjukdom som gjort att han ligger där...
Jag vände mig bakåt när jag gick därifrån och såg hur folk tittar konstigt ner på honom när dom går förbi och sedan skyndar vidare. Var det någon som reflekterade över om han levde eller inte..?

Jag o Linus på Nyårsfest i Florida 2005

                

Kommentarer
Postat av: johanna

Damn!!! Är det sant? Hu!!! Läskigt värre! Men att du vågade? Jag hade varit rädd för att han skulle dra fram en kniv ller nått??
Kollat in mitt inlägg på min blogg? :(

2007-06-08 @ 13:22:56
URL: http://hannisfashionista.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback