Äntligen årets första! Jag som inte ens gillar glass, haha...

Helgen...

Satt som sagt med festprogrammet hela dagen i lördags. Känns så himla bra att nästan vara klar! Det som ska in är nu info om gästerna samt borsplacering, men det dröjer ju innan man kan lägga in det, haha!

På kvällen var jag på middag hemma hos Sofia, vi blev bjudna på underbart god Halloumi med hallonpaj till dessert, riktigt gott! Alltså... inte halloumi med hallonpaj utan till varmrätt och dessert... ja ni fattar.... Blev lite vin och bubbel men inte speciellt sent :-)

Söndagen vaknade man verkligen till strålande sol! Shit va underbart! Jag o Darling tog en långpromenad med Paris ner på stan för lite shopping. Tänkte kika på solglasögon inne på NK men det visade sig vara fler än vi som haft samma tanke=för mycket folk!
Så det blev istället en grymt snygg jacka till min Darling. Själv var jag inte ute efter något speciellt, ser mest fram emot att gå loss på shoppingen när vi kommer till Las Vegas och Los Angeles. "Bara" 8 veckor kvar nu, suck! :-)

På kvällen mötte vi upp Jocke, Helene, Fredrik & Johanna för middag på Vanadis. Har aldrig varit där förut men det var bra mat tycker jag, ingen sensation men helt okej. Därefter raka spåret hem ( med ett snabbstop på ICA för lite smågodis...) fick veta att min favvofilm skulle visas på tv! Prettywoman såklart! :-)
image852

Kommentarer
Postat av: johanna

Hej gumman! Så mysigt det ser ut....
Skönt att ha festprogrammet färdigt! Redan tänkte jag säga men det är kanske inte så redan? Åker ni på smekmånad direkt efter bröllopet? Har ni lagt en bröllopsbudget? Att du inte anlitade en bröllopsarrangör är bortom min förtåelse...
Här på landet så finns det ju inte ens..

KRam

2008-04-23 @ 06:36:01
URL: http://hannisfashionista.blogg.se
Postat av: Sofie

Johanna: Vi funderade lite på en Weddingplaner i början men tycker att jag faktiskt har den tiden att lägga på planeringen av bröllopet som man behöver, så det känns onödigt...
Sen har jag alldeles för stort kontrollbehov :-) Har redan nu svårt att deligera ut saker utan att direkt efter ringa o kolla hur det går...
Tror den weddingplannern skulle bli TOTALT galen på mig, haha!

2008-04-23 @ 08:20:31
URL: http://prettywoman1.blogg.se
Postat av: Sofie

Johanna igen: Smekmånad åker vi på under vintern. Dels för att vi kommer vara i USA 2 veckor i juni och Spanien 2 veckor i juli. Känns lite dumt att lägga ännu en långresa i augusti...
Sen kan det vara skönt att ha den när mörkret kommer :-)

Budget har vi inte lagt... :-S Men man får väl använda lite "sunt förnuft" typ...

2008-04-23 @ 08:28:24
URL: http://prettywoman1.blogg.se
Postat av: johanna

Ja- hade jag kunnat valt en weddingplaner så hade jag gjort det - men å andra sidan så går det i ett på mitt jobb så jag kan inte sitta något där och fippla med sådana saker - och vi har fullt skå med att hålla ordning hemma på hus och tomt så det är lika bra att börja med planeringen nu. :)

Ja det är klart - gör man en långresa precis innan så ska man ju inte sticka iväg igen... men... kanske några dagar i paris bara eller nått?

Vi vill ju ha ett vårbröllop och tänkte dra på långresa men det är lite tråkigt att sticka iväg på långresa i maj och inte ha semester kvar under sommaren.... Hur hade du gjort?

Såg du ringarna? Vad tyckte du?

2008-04-23 @ 09:11:42
URL: http://hannisfashionista.blogg.se
Postat av: johanna

Bröllop bröllop bröllop - det är det enda som cirkulerar i huvudet just nu... ;)

Ja, jag tror att jag gillar den näst längst ner - annars blir det nog lätt för blingit - älsklingen tycker att jag ska ta det lungt med för mycket diamanter då han tror att jag kommer ångra mig senare i livet... Inte vet jag... kanske att det kommer kännas... pråligt?

Jag prövade hemma med fejk ringar idag - en som ser ut som min förlovningsring och en väldigt smal med stooor sten - och det var verkligen snyggt.... Det kanske jag kan tänka mig - men kompletteringsringen kanske hamnar på 18 000 pix... Vilket älsklignen tycker är för mycket...

Ja du... inte lätt...

Kollar upp sidadressen när jag komemr hem och sänder över via msn - den sidan verkar grym - hittade den på Brollopsguisen.se

Kram

2008-04-23 @ 12:36:16
URL: http://hannisfashionista.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback