Min Darling kommer hem!!! Undra om han saknar sina kläder........

Idag kommer min Darling hem!!!!!!!!!!
Om 1,5 timme åker jag till Arlanda och hämtar honom på flygplatsen! Självklart får lilla PerryPlutt oxå följa med, tror hon undrar lite varför hennes Tusse lämnat henne... :-)

Har hunnit med rätt mycket idag, varit och fixat mina naglar så nu är de nya och fina igen, träffat Hasse & Helge (Paris polare ;-)) och även gjort något jag aldrig tänkt på förut...

"En god gärning" skulle man kunna kalla det... Vad skulle det vara? 
Jo, nu när Linus varit borta har jag rensat ut rätt ordentligt här hemma bland kläder och annat och igår slog det mig att det är så otroligt onödigt att kasta kläder som är hela o rena men som man aldrig kommer att använda...
Att lämna in på second hand kändes inte helt rätt, vem vill köpa våra gamla kläder, haha? Skicka iväg dom till någon organisation som ska ta dem till fattiga i utlandet känns inte heller rätt, man vet inte ens om dom kommer fram liksom...
Men... En bit bort på samma gata där vi bor finns ett ställe där de som säljer tidningen Situation Stockholm håller till, då slog det mig att kanske DE skulle ha användning av varma kläder...
Sagt och gjort. Jag kikade upp på nätet var närmsta stället för hemlösa låg, det visade sig finnas ett på Kammakargatan 36 inte så långt från oss, och åkte dit med kläderna. Hon som arbetade där var jättegullig och sa att det verkligen behövs och kommer komma till användning :-)

Känns bra att kunna hjälpa till med det lilla jag kan göra! För mig känns det iaf bra att veta att sakerna kommer till användning med en gång.
Så nu vet jag vad jag i fortsättningen ska göra av sakerna istället för att kasta fräscha grejer :-) Gör det ni oxå!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_194713.svd

Här kan du lämna kläder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback