Möhippa!

Ja, då fortsätter jag berätta och Lördagens Möhippa...

(Ca 9.00)
Som sagt så kom det då en kille och ringde på dörren kl 9.00 i lördags morse... ( Det var precis då jag börjat slappna av och tro att det inte skulle hända just den dagen...)
Men Oj vad ont i magen jag fick! Kan knappt beskriva den känslan när man VET att något kommer hända men man har ingen aning om vad eller hur... Shit alltså!

Ja, tillslut så vågade jag mig på och öppna dörren och där stod han, en Brandman med en kasse i handen, och sa åt mig att byta om och sen följa med honom ut. Gud jag var helt skakis, haha! Men JO stod och filmade och Sofia tog med Paris så helt ensam var jag ju inte...
Jag böt om till outfiten jag fått som visade sig vara Militärkläder och följde snällt med Mr Brandman. Kom ut på gatan och där stod en brandbil som jag fick åka med bort till Kungsholmens Brandstation.... SUPRISE! Där hoppade Vendela, Johanna, Nadika, Helen och Liz fram och dagen var igång.

(Ca 9.30)
Började med att jag fick göra ett slags fystest på band med full Brandmans utrustning på mig (jääävligt jobbigt!), sen fick jag prova på att rökdyka i ett rum där jag skulle hitta en docka (fick lite panik när jag skulle försöka andas genom en tub men jag gav mig fan på att jag skulle klara det så det är jag stolt över!), fick följa med upp i brandstegen och fick även prova på att slänga mig ner för "utryckningsstången" (trodde nästan det var en myt, att det bara var i filmer man kastar sig ner men dom HAR verkligen en sån, haha).
Sen var det dags att tacka alla snälla Brandmän för att vi fick komma så jag fick leka lite värdinna och servera chokladkaka som Sofia varit duktig och bakat kvällen innan.

(Ca 11.00)
Nu bar det av till nästa ställe som var Hinderbanan vid Karlbergs Militäranläggning. Riktigt kul och riktigt jobbigt!!! Har aldrig gjort sån förut och jag fick stark pushning av b.la Vendela som sprang brevid och skrek i Megafon. Hoppa, klättra, krypa... Ja, det mesta skulle man göra! Men jag kan stolt säga att jag slog både Sofias & Vendelas tid som dom hade tagit tidigare i veckan! Hehehe...

(Ca 12.30)
Tjejerna dukade upp picknick brevid hinderbanan så vi hade supermysig Kräftskiva med allt vad det innebär. Fick även ett litet Quiz där jag fick svara på frågor på vad Linus skulle göra i olika situationer. Riktigt kul men lite överaskande att han skulle kunna tänka sig att ha en helfigurstavla i naturlig storlek av sina föräldrar hemma på väggen... Haha!

(Ca 14.00)
5-kamp på Gocart hallen i Älvsjö. Supekul att tävla mot varandra i b.la sumobrottning, rida tjur och kasta stövel! Om jag minns rätt så kom jag på andra plats totalt (vann i att hålla mig kvar på Tjuren men konstigt vore det annars med alla hästar man suttit på....)

(Ca 17.00)
Hem till Jo där det var fint uppdukat med det mesta helt i rosa! Glas, ljus, karaffer, dukar, så fint! :-)
Satt och småpratade, drack rosé och hade det mysigt. Kan säga att jag var rätt mör i kroppen efter den där dan med all fysisk aktivitet! Och som på beställning så ringde det på dörren... Blev genast nervös men gick och öppnade. Där stod en trevlig tjej som sa att det var dags för mig att få massage, mmmm, precis vad jag behövde!
Efter massagen så ringde det på dörren igen och då var det buffékillen som kom med god middagsmat till oss! Mums!
Sista gången det ringde på dörren var det ännu en gång en tjej som stod där. Den trevliga tjejen informerade mig om att nu var det dags att få en lektion i att strippa! haha, så sjukt!!!
Men det roliga var att vi kom överens om att vi alla tjejer skulle vara med och dansa för varandra. Så där vickade vi på rumpan och kravlade vi omkring på golvet och hade skitkul, verkligen en upplevelse!

(Ca23.30)
Taxi ner till Café Opera där tjejerna hade bokat Sprit & Champagne bord för oss! Ja, och där körde vi på ända till klockan 3 när dom stängde och sen kan man ju säga att själva Möhippan var slut (sen att vissa av oss fortsatte vidare till Hell´s Kitchen och inte kom i säng förens 7.30 var ju frivilligt... :-D)

Ja, riktigt nöjd är jag med dagen och kvällen och jag kan säga att jag har helt underbara vänner!!!
Tack alla!!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken grym möhippa! Måste ha varit hur kul som helst :)

2008-08-13 @ 19:31:12
URL: http://thelifeofmia.blogg.se/
Postat av: Maria

Låter som en oerhört rolig och lyckad dag

Såg att vi gifter oss samma dag, stort lycka till!

2008-08-14 @ 22:35:44
URL: http://majalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback