Belöning för upphittad plånbok...

Hittade lite bilder från i lördagen på Sturecompagniet i min mob... Hade helt glömt bort att jag fotat, haha. Känns som igår fast det redan var en hel vecka sen, det är sjukt vad dagarna går fort!
  

Redan helg igen alltså. Ikväll ska jag o Darling på bio, igen, haha! Ska upp tidigt imorgon för att åka till Uppsala så vi planerade in "något lugnt" och vad passar då bättre än en bio kväll?
Har ju ett helt gäng fribiljetter så det är ju bara att beta av dem :-) Dels så fick jag några från jobbet i julklapp och en har jag fått av mamma.
Resterande är en belöning, hihi...

Det var så att i höstas hittade jag en plånbok när jag gick till jobbet en morgon, det låg massor med kontokort och grejer i den men jag hittade varken adress eller telefonnummer till ägaren (hemligt nr o adress). Men efter mycket letande på nätet så hittade jag iaf en adress som skulle kunna stämma så jag stoppade ner plånboken i ett vadderat kuvert och skickade iväg det.
Sen gick det några dagar utan att jag hörde något, tänkte att man kanske kunde få ett sms med ett tack  eller en bekräftelse på att det var rätt person, men ingenting... Men efter några veckor så kom det ett brev på posten - med ett biokort värt 500:- och ett stort tack för att jag varit så ärlig  

Vet inte om hon eller jag blev gladast, haha, men ärlighet lönar sig iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback