Jääääääävla hund!

Igår blev jag helt jävla livrädd!

Pga vissa omständigheter behövde Paris vara med mig på jobbet igår, vilket hon har varit förut utan några som helst problem!
Meeeen... igår eftermiddag så låg hon som vanligt lugnt och stilla och tittade på mig medans jag jobbade, jag tittar bort och kollar tillbaka och plötsligt är hundjäveln är borta! Letar första halvminuten ganska lugnt men efter 30 sek försöker jag ett lite mer barskt "Paaaaris" sen börjar paniken liksom lite lätt dyka upp eftersom hon ALLTID ALLTID ALLTID tittar fram med sin lilla nos när jag ropar.
Inser att hon inte är här och tänker att hon kan ju inte ha tagit sig UT på gatan eftersom det är dels en snurrdörr och sen en annan dörr att ta sig igenom men springer ändå ut och ropar "PAAAAARIIIIS" men ser ingen hund, in igen "PAAAARIIIIS!!!" upp i korridoren åt andra hållet "PAAAAAAAARIIIIIIIS" (nu väldigt panikartat!), fan ingen hund! Ut på gatan igen där jag ser en orolig tjej komma och fråga om jag letar efter min lilla hund och att den lilla hunden just sprang iväg i världens fart bortåt mot en rätt så trafikerad gata, HELVETE! Jag (i mina höga klackar) rusar åt hållet hon pekar, rundar huset och en bit bort, bredvid den då väldigt trafikerade vägen sitter en tjej på huk och försöker locka till sig min hund som tydligen tycker att det är sjukt kul att springa runt i stora cirklar leka kull bredvid en gata full med bilar!!!

Jääääääääävla hund! Och även när jag tillslut kom fram och försökte få henne att stanna så fortsatte hon med sin "du kan inte ta mig" lek. Insåg att det enda jag kunde göra var att gå åt andra hållet för att iaf få bort henne från vägen och då kom hon springandes till mig...

Well, kan nog chansa på att min puls slog i 980... typ...

image729

Kommentarer
Postat av: mamman

Förstår skräcken!!!! ha det lilla odjuret kopplad där hon ligger hädanefter....Kram

2008-02-13 @ 11:05:11
Postat av: Nadika

Ok, skräck. Jag förstår. Hoppas att hon inte gör om det. ;)

kram

2008-02-13 @ 14:43:43
Postat av: johanna

Fyfan!!! Usch så jobbigt!!!

Du får ha koppel på henne när hon ligger un der skrivbordet... Trist men ändå...

2008-02-13 @ 22:22:29
URL: http://hannisfashionista.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback