Skaldjurshelg...

Helgen har varit full av äventyr, som vanligt... :-)

I fredags var jag o Darling på bio och såg... ja vad såg vi...? Just ja, Cloverfield hette den. Och varför kommer jag knappt ihåg vad vi såg? Jo för att den var så fruktansvärt konstigt gjord, dels så utspelades den genom en handkamera HELA filmen och dels så (LÄS INTE DETTA OM NI TÄNKER SE DEN!) slutade filmen med att varenda en av huvudrollsinnehavarna dog. Ehhh, okej...
Jag tror egentligen att den skulle kunna vara bra men det sprack liksom på detta.
Sen blev det utgång för Linus medans jag gick hem, kröp ner i sängen och somnade på stört! Sköööönt :-)

Lördag morgon väckte jag en sliten Linus (som man bäddar får man ligga, hehe) eftersom vi skulle vara i Uppsala och kolla på festlokalen redan kl 10.00.
Ja, och det gick ju som jag skrev igår alldeles lysande (Vi har hittat vår lokal!!!) Var även ner och kollade på hotellet där vi antagligen kommer rekomendera folk att bo på efter festen så vi kan umgås och äta brunch ihop :-)
Sen var vi till Saluhallen och hälsade på min kompis Johanna som jobbar i skaldjursbaren där, ses alldeles för sällan så det var kul! Passade samtidigt på att få i oss lite lunch och fick in väääärldens godaste Fisk och skaldjurssoppa! Supergott!

Sen kom kvällen och vi bestämde oss för att gå ner till Sturehof och fortsätta på skaldjurstemat. Vendela och Uffe följde med och vi hade riktigt trevligt och planerade både det ena och det andra för resten av året... :-)
Sen är det ju som vanligt att man blir riktigt på G så jag och Vendela gick vidare till Sturecompagniet för att fortsätta festandet medans Linus o Uffe gick hem till oss...

http://www.stureplan.se/frame.php?main=/


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback