Långhelg i Strömstad

Va härligt det har varit med långhelg! Det skulle jag kunna tänka mig varje vecka, hehe...

Började i onsdags eftermiddag då jag bönade och bad min nageltjej att få komma o fixa mina naglar. Jag ju alltid ute i sista minuten och trots att det råkade vara valborgsmässoafton så fick jag tillslut komma förbi... Ville ju vara fin på vår "semester" :-)

Så på Torsdag morgon tog vi bilen mot Strömstad. Eftersom min käre pojkvän var bakis efter en lång partynatt så körde jag hela vägen. Rätt skönt ändå så man har något att göra...
6 timmar tog det ner och när vi väl kom fram så mötte min vän Johanna, som jobbar på spa hotellet,  upp oss. Så kul att träffa henne igen och det var inga dåliga grejer hon skämde bort oss med :-D
Största sviten, champagne och uppskuren frukt på rummet när vi kom samt giftcard till behandlingar, (Tack! Sååå himla gulligt vännen!) man kände sig riktigt bortskämd, hihi.

Hotellet var superfint och verkligen i min smak! Man kan ju tänka sig att när man kommer till lilla Strömstad så ska det vara ett pittoreskt litet fiskehotell man kommer till men icke! Det här var ett STORT komplex med flera byggnader, högt i tak och modern stil. SPA avdelningen var oxå supertrevligt med simavdelning, utejacuzzi, varmbad man skulle ligga i och flera olika slags... hmmm, hur skriver man? Flera "bastus?" "bastusar?"... ehhh...saunas...?
Där fanns oxå en gymavdelning + en sal med flera olika pass man hade tillträde till och jag tänkte ju såklart att YES! här ska tränas men tror ni man kom dit, nähädå, tiden gick alldeles för fort!

Ja vad gjorde vi då? Jo vi svassade omkring där i våra morgonrockar och njöt av livet, badade, åt goda middagar tillsammans med Johanna och hennes Lars, åkte över till Norge och kikade hur dom bor och lyxade till det med behandlingar!

Jag fick en 50 minuters ansiktsbehandling och en 50 minuters aromamassage, sååå sköööönt!
Blev först nedbäddad under ett stort täcke sen rengjord, peelad och insmord på alla möjliga sätt i ansiktet, superskönt! På kvällen var det dags för massage och det var den bästa aromamassage jag fått, längtar tillbaka! :-D

Ja, det var verkligen en grymt bra helg!!! Kul att träffa Johanna och Lars (och prata bröllopsplaner :-)) och så skönt att få glida omkring i morgonrock hela dagarna!
    

Kommentarer
Postat av: johanna

Mmm... bilderna ger ju verkligen skön relaxad känsla... Schysst ju!!



Jag har skickat förfrågan efter offert bröllopsmiddag där vid fästningen... ska bli spännande att se vad vi får för respons... Hur dyrt det blir... ;)



2008-05-06 @ 13:16:53
URL: http://hannisfashionista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback