En helg i Uppsala: teater, barrunda och bondfest....

Fröken Hes... Det är jag det...
Efter min dunderförkylning förra veckan har jag nu knappt någon röst kvar... fast det var värre igår, då fick jag inte fram ett ljud, idag är jag tillbaka på jobbet och kraxar mig fram så gott jag kan.

Trots att jag inte var riktigt 100 så tog jag mig i kragen och åkte till Uppsala hela helgen, vi hade riktigt trevligt jag och girlsen!

I fredags var vi på teater och såg "Bitterfittan", den var sådär. Emellanåt var den riktigt rolig och ibland var den lite seg...
Sen åt vi middag på Biztron också helt okej men inte direkt överväldigande bra... Jag åt skaldjursgryta ( nä, det fanns ingen risotto...) och startade kvällen med en härlig Cosmopolitan.
Sen var det dags för barrunda och hade bestämt oss för att bara testa nya ställen, vi började på ett ställe som heter Plock därefter Gillet Brazzerie & Lounge, 2 barer som hade bra drinkar men något bättre drag var det på Plock. 
Kvällen avslutades på nattklubben Teatern, som håller till i Uppsala Stadsteaters lokaler. Ett nyöppnat ställe som bara är igång på fredagar. Jag tycker det verkar vara ett bra initiativ och schyssta lokaler...
Kul tjejkväll måste jag säga! Vi kanske var något gamla för Teatern men va fan, vi hade kul ändå!
http://www.utelivuppsala.se/index.php?module=Mingle&page=56&mingle=931&r=1&pic=7 
 

Lördagen var det ju som sagt Bondfest i Funbo (inte bondfest som i "James Bond" utan som i "Jordbrukare"...) och vi jobbade i baren som vi gjort i alla år, haha! Jag hade ju tillslut ingen röst kvar så jag utsåg mig istället barchef och försökte hålla mig undan folk som ville prata :)
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback