Idag vill jag ha Louis Vuitton eller Mulberry!!!

Nu har jag funderat och tänkt och jag behöver faktiskt en ny väska... 
                                                                                                                                    
Hade tänkt att vänta och se om det var värt att köpa i Kuala Lumpur istället för Stockholm men jag vet inte om jag orkar vänta. Vill ha nu!!!
Jag gillar ju mina Mulberry väskor och använder Emmyn till vardags o Rosemary som kvällsväska. Fast ibland tröttnar jag och funderar på att sälja dom... Fast som jag alltid har sagt så är det en INVESTERING med dyra väskor så det kanske är värt att behålla....?
 

Självklart ska det vara äkta ORGINAL väskor! Jag tycker att visst får man ha kopior om man vill det (har såklart själv haft det) men har man väl börjat köpa riktiga så är det faktiskt svårt att gå runt med en oäkta...
Aja, nu är frågan om jag ska vänta eller slå till nu... Hmmm...

1. Vet inte om väskorna faktiskt är billigare i Asien än i Europa... Visst, kronan är ju säkert värd mer där men å andra sidan så ska de fraktas dit o därför borde de vara billigare i Sverige/Europa.

2. Jag har jämfört priserna på Louis Vuittons väskor o kommit fram till detta:
Speedy 30: Sverige 4200 sek - Malaysia ca 5300 sek
Alma: 6100 sek - Malaysia ca 7700 sek
Alltså enligt mina beräkningar är det dyrare i Kuala Lumpur...

3. ...MEN! I December, när vi är där, så har Kuala Lumpur sin årliga, gigantiska REA! Därför borde man kanske vänta för jag antar att även vissa designerbutiker rear... Louis Vuitton gör ju tydligen inte det men Mulberry gör ju det här i Sverige vid jul...

Åhhhh, jag vet inte!!! VILL HA NU!!!!

Kommentarer
Postat av: Din Man

Nej Darling! du behöver faktiskt inte det, det går ju knappt att komma in i hallen längre p.g.a alla väskor.

2008-10-29 @ 16:36:36
Postat av: Mamman

Lyssna nu på din MAN och mamma.....du behöver verkligen ingen väska just nu eller alls....gå ut o spring så du kommer över shopping febern eller kanske slå till med att laga mat !!!! Kram

2008-10-29 @ 16:55:04
Postat av: Sofie

Haha, Ni är för lustiga ni två... ;)

2008-10-29 @ 21:37:47
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: UppsalaAnna

Klart du ska ha en väska nu! Minst en alltså. Du kan alltid komplettera din väsk-samling i Kuala Lumpur.

Alla har rätt till en ny väska. Alltid!

2008-11-03 @ 18:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback