23 Augusti! Vårt Bröllop!!!

Låååååååångt inlägg........

Ja, som sagt så kom jag inte i säng förens vid halv 3 natten innan pga. festligheterna på Grand Hotell Hörnan...

Hade ställt klockan på 07.30 så att jag skulle hinna pyssla lite innan jag åkte till frisören 8.30. Men trots väldigt lite sömn så vaknade jag redan 06.45 och kunde inte somna om...
Lika bra att gå upp tänkte jag och gick och började lägga på mascara som en första del i make-upen, och jag kan faktiskt erkänna att då, när jag var ensam vaken på morgonen och mina tärnor sov som små lamm runt omkring mig,  för första gången kände mig nervös inför bröllopet!
Nervös, pirrig i magen och skakis, vet inte om det beror på att man kanske var lite bakis oxå men det var så fridfullt på något sätt... Klarblå himmel och sol som höll på att gå upp och man kände att "det här är lugnet före stormen...." Så skönt att bara få tassa omkring alldeles själv och bara vara....
 vaknade till strålande sol och inte ett moln!!!!
Väckte mina tärnor (kommer kalla dom det här då jag inte orkar skriva allas namn...) vid 8.15 innan jag tog en taxi ner till Björn Axén. Självklart upptäckte jag att jag glömt min Tiara när jag kom dit så Vendela fick ännu en gång "rädda en Brud i nöd" genom att slänga sig i taxin och komma med skönheten!
Ja, och hos frisören var det ju inga konstigheter, kände mig otroligt trygg hos Gunilla som jobbar som Top Stylist och därmed räknas som "väldigt duktig"... Hon sa hon tyckte att jag var otroligt lugn för att vara en blivande Brud, haha!

Tillbaka hemma vid 11.30 där mina tärnor hade dukat upp en lunch med räksmörgås och champagne, nervositeten hade ju hunnit lägga sig så att äta var inga problem
Sen var det dags för ännu lite mera make-up, var rätt enkelt sminkad men ändå med mycket färg... Shiseidos underlagskräm, ögonbrynspenna, mååånga lager mascara(vattenfast) för att få markerade ögon och så ljust läppglans.
 påklädning
Påklädning började vid 12.45 och det tog ju lite tid med snörning som skulle läggas, i samma veva skulle tärnornas hår lockas och alla Goodie Bags göras så vi hade fullt upp men ändå allt under kontroll...
Men... i samma veva får jag ett samtal från bussen som skulle ha åkte från Uppsala till Stockholm klockan 13 att de inte kom iväg förens 13.30 pga en person som missat tiden, haha! Så det var bara att ringa upp prästen och informera att vi nog inte kommer kunna starta förens 14.40 istället för 14.30, "ingen fara sa han, vi kommer inte att börja förens du är här" Haha....

MEN.......

Klockan 14.25 hade vi beställt en taxi för att åka till kyrkan....... Klockan 14.05 händer olyckan!!!!!!!! Jag går omkring hemma och tar det lugnt när jag plötsligt hör ett "knak"... MITT AXELBAND PÅ KLÄNNINGEN GÅR SÖNDER!!!
Konstigt nog kan inte ens den incidenten få mig ur balans, försöker mest tänka klart hur vi ska lösa detta i en lägenhet utan varken nål eller tråd och ännu mindre en symaskin!!! Tillslut så hittar iaf Johanna ett litet sykit och börjar med bestämda tag sy fast skiten igen, jääävligt hårt!
  till kyrkan
Sen var det dags att hoppa in i taxin, kom uppfarandes upp till kyrkan, solen strålade och folk stod fortfarande ute på kyrkbacken men var på väg in i kyrkan. Vi hoppade av en bit ifrån och hjälpte till att få in alla Goodie Bags i bussen, det måste varit en rolig syn med en blivande Brud springandes bärandes på massa påsar medans klockarna slog för fullt


Sen var det så dags att med småspringande steg ge sig upp mot kyrkporten och jag kan säga att då brast det för mig!
Solen strålade, kyrkklockorna slog, mina tärnor småsprang brevid mig och min bror stod där så fin i sin kostym högst upp på kyrktrappen och väntade på mig. Stannade till mitt i allt, tårarna kom, och jag försökte hulkandes kny fram att "guuuud så fint"..... haha...
Men... jag tog mig samman och vi samlades utanför ingången, Jag, Prästen, min bror, mina 3 Tärnor och Isabelle som skulle vara näbb. Fick lite instruktioner, blommbuketterna och så sa prästen att "NU KÖR VI!" och så slogs portarna upp!
 med min bror in i kyrkan
Och oj oj! Orgeln spelade för fullt, prästen gick först med Isabelle och sen kom Jag med min Bror och mina tärnor bakom. Jag fick se alla våra vänner stå där med stora leenden på läpparna och kamerorna smattrandes...  Men då brast det igen, haha! Började hulka och kunde inte hålla tillbaka tårarna medans vi gick fram mot Linus som stod och väntade vid altaret, så stilig han var! (Vi hade ju inte sett varandra innan...)

Ja, vigseln var ju inga konstigheter. Prästen pratade, Johanna läste en vacker egenskriven dikt, solisten sjöng först "Av Längtan till dig" och sen "Annies Song" och det var väldigt vackert.
  jag och min MAN  hela gänget
Utgång och dags att ta emot hyllningar ute på kyrktrappen, ris kastades och kramar utdelades Passade även på att ta ett gruppfoto av alla tillsammans framför den pampiga kyrkan...
 grattiskram av bror
Sen åkte bussen iväg med alla gäster tillbaka till Uppsala medans vi tog oss ner till Brunnsviken där vi tog våra bröllopsbilder i ca 1,5 timme.
 Helikopterfärd till Uppsala från Stockholm
Klockan 17.30 lyfte vi med Helikoptern som vi bestämt oss att åka med mellan Stockholm-Uppsala, dels av tidsbrist men självklart var det oxå ett kul sätt att göra entré på! Jag som aldrig åkt helikopter förut var ju mest nervös för att bli åksjuk och komma fram helt grön i ansiktet men det gick jättebra! Såååå härligt att flyga!!!
  Framme på Eklundshof
Klockan 18.00 var det dags att göra entré på Eklundshof och jag tror att vi lyckats hålla hemligt för de flesta att vi skulle komma från luften med Helikopter :) Nadika, vår Toastmaster, hade lurat ner alla till vägen så att det skulle se ut som att en bil snart skulle rulla upp med oss i men så var det ju inte...   Alla stod där så fina med champagne i handen och skålade med oss när vi kom fram.

Ja, sen var det ju dags för middag och menyn var:
Moet & Chandon - Champagne
Krämig sparrissoppa toppad med cremefraiche och räkor - Flamingo Bay, Chenin Blanc Sauvignon Blanc
Oxfilémedaljonger med råstekt potatis, grönsaker samt murkelsås - Flamingo Bay, Cinsaut Cabernet Sauvignon
Glassbomb med säsongens bär - Dessertvin
Bröllopstårta - Kaffe och avec
dukning
Under middagen började min Mamma med att hålla ett vackert tal till mig och Linus, så fint och vi snyftade både mamma och jag :-). Sen var det dags för Anders att hålla tal till Linus och därefter var det Celle och Jocke som (med deras vanliga jargång) hånade Linus med glimten i ögat.
Mina Tärnor höll alla ett varsit tal och dom var så duktiga! Så vackra tal och tillslut var det många som snyftade när Linus hälsades välkommen in i vårt tjejgäng
Det blev oxå ett bildspel från min Möhippa som visades på overhead och en allsång med tomteblåss och rosa ballonger inblandat, bra drag!
Middagen avslutades med att Linus Pappa tackade och höll ett fin tal till oss båda...
Självklart var det oxå det vanliga under middagen med sånger, vi kysstes när det klingades i glasen och tjejer & killar som stal pussar av oss när den andre var på badrummet...
 fyrverkeri!
Strax före midnatt var det dags att samlas utomhus där det var dags för Fyrverkeri! Våra föräldrar och min Bror hade gått ihop för att tillsammans bjuda oss på detta fyrverkeri och det var riktigt bra...och långt!
 Bröllopstårta
Sen var det dags för dans!!! Först bröllopsvalsen och därefter satte partyt igång, och vilket party! Stod på dansgolvet typ hela tiden  Första gången jag tittade på klockan var den strax efter 2... nästa gång var det dags att bege sig hemåt... Lämnade Eklundshof vid 03.30 så nöjda och så glada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 Dans hela natten lång!!!

Blandade bilder från Sofias album...
http://www.facebook.com/album.php?page=1&aid=56048&id=545014601

Kommentarer
Postat av: Mariann

Ditte høres rett og slett heilt UBESKRIVELIG ut! :) Stor klem!

2008-09-11 @ 21:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback