Mingelfest innan Bröllopet!

Kom på att jag faktiskt inte berättat något om bröllopet, haha! Tar dag 1 så länge... :) Bröllopsdagen och söndagens berättelse kommer...

Fredagen började ju festligheterna med ett Cocktailparty på Grand Hotell Hörnan i Uppsala. Från klockan 18.00 hade vi bjudit in för de som ville komma och starta festen redan på fredagen.

Linus och Jag hade ju bokat sviten hela helgen så där var vi och bara tog det lugnt, gjorde oss iordning och drack lite vin innan allt satte igång.
Tror en smart sak som jag valde att göra var att prick klockan 15.00 på fred em så hade jag bestämt mig att det bara var att ta det lugnt och njuta av helgen. OM det varit något som inte var fixat då så var det ändå inget man kunde göra något åt... Man vill ju inte stressa runt när det väl är dags, det har man gjort tillräckligt INNAN.

Ja, sen var det lite mingel under hela kvällen... Vi bjöd på paj och snacks, öl, vin och mousserande och det är något jag verkligen kan rekomendera, att ha "3-dagars". Att få tid för sina gäster redan dagen innan så man hinner umgås är verkligen värt det!

Jag och Tärnorna skulle ju sen åka tillbaka till Stockholm eftersom vi skulle upp tidigt på lördagmorgonen. Men det höll helt på att gå i stöpet då vi kom fram till tågperongen och 4 minuter innan tåget skulle gå kom på att hemnycklarna låg kvar på hotellrummet!!!

Men vad har man då tärnor till, haha? Jo, för att ställa upp och hjälpa till för bruden under hennes bröllop så Vendela sprang (för precis allt vad hon hade!!), tillbaka till hotellet och letade upp nycklarna medans vi stod och flirtade med tågvärden att hon skulle hålla tåget! Så ja, vi hann faktiskt med tåget tack vare en snäll tågvärd som tyckte att för en Brud så får man faktiskt göra ett undantag och försena tåget och tack vare Vendela som verkligen sprang för livet!!!!!!

Tillbaka i Stockholm, kom nog inte i säng förens strax efter klockan 02 men jag hade ändå inte kunnat somna tidigare, en stor dag väntade ju...

Tärnorna så får de sista detaljerna ordnade på sina klänningar


Tärna skyndandes till Tåget...

Tärna som just sprungit för livet!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ditt bröllop verkar sannerligen ha blivit en dröm, från frieriet till festen :) Hoppas vårat blir lika lyckat!

2008-09-04 @ 17:45:59
URL: http://thelifeofmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback