Bröllopstips!

Tänkte dela med mig av lite tips eller vad man ska kalla det från vårt bröllop... Kanske inte är tips men detaljer som gjorde VÅRT bröllop lite speciellt :-)

* 3-DAGARS! Kan jag verkligen rekomendera att lägga lite extra pengar på! Att få tid att umgås med sina gäster mer än under en kväll gjorde ju att det blev mer avslappnat för oss, men även för alla gäster som på själva bröllopet då träffade folk dom umgåtts med kvällen innan!

* Inte ses innan vigseln! Tänkte på min Darling hela dagen och undrade hur han kände det och vad han gjorde :-) Otrolig känsla att få möta honom framme vid altaret.
Under samma kategori går då att inte gå in tillsammans, jag valde att gå in med min bror och det var helt rätt beslut!

* Tärnorna var identiska, hihi! Uppsydda rosa klänningar, rosa sjal och svarta skor. Så snygga och det såg så bra ut! Att dom oxå hade en exakt kopia av min droppformade bukett fast i mindre format var snyggt (Floristen tyckte inte att de oxå skulle ha droppformade utan vanliga runda för att inte "synas" men det tyckte inte jag.)

* Toalettkorg! Kul liten detalj på bröllopsfesten var denna korg som var mycket uppskattad! Hårspray, parfym, deodorant, tops, tuggummi, halstabletter, kondomer, sykit..... ja sånt man kan behöva under en fest :-)

* Barnfritt Inget ont men att ha barn på en bröllopsfest är inget jag skulle velat haft. Men i kyrkan, absolut!

* Helikopterfärd! Några dagar innan bröllopet funderade vi på att strunta i det... Men oj så glad jag är att vi ändå åkte Helikopter från kyrkan till festen!

Gruppbild! Med alla gäster på kyrktrappen! Kul att ha...

* Förlängt tillstånd! Vi bestämde redan innan med festvåningen att vi ville söka extra tillsånd att få hålla på till klockan 3 på natten. BRA VAL!

* En pall! Vår Toastmadame fixade fram en liten pall som stod framför oss på honören. Eftersom vi hade runda bord hade vi ingen framför oss så istället kunde gästerna komma fram och sätta sig och prata med oss, toppen!

* Goodiebags till gästerna! Eftersom vi hade vigseln i Stockholm och festen i Uppsala så behövdes något på bussen så folk inte skulle hungra (och törsta) ihjäl. Därför hade vi ordnat med Goodiebags inehållandes ett champagneglas, en liten flaska Mousserande, en smörgås och lite smågodis :-) Dessutom hade tärna och bestman planerat lite spex på bussen så alla skulle få trevligt!

VÅR Toastmadame! En Toastmaster som engagerar sig till 110%, är underbart positiv och har ALLT under kontroll, DET var vad vi hade!!! Gjorde att jag inte oroade mig ett dugg om hur festen skulle flyta på!
Ja, det var lite men kommer säkert på mer...
Under: Några svart-vita bilder från vår fotograf Thomas Wingstedt

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så vackert!!

Å, herre jävlar vilket släp du hade... underbart!

2008-09-26 @ 11:34:58
URL: http://majalotta.blogg.se/
Postat av: Maria

Men det är ju helt rätt, helt underbart snyggt var det iaf. Själv är jag glad att jag inte hade längre släp, då jag hade fullt upp med det jag hade, det var ju så regnigt och blött överallt i skåne denna dag. Väldigt fina bilder i övrigt..

2008-09-26 @ 12:19:15
URL: http://majalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback