Österrike dag 1

DAG 1 - måndag

Jag har stått på ett par skidor en gång tidigare i mitt liv
. Det var när vi var upp till Åre för några år sedan, då åkte jag EN dag.
Nu begav vi oss till Alperna...
Vi började måndag morgon med att hyra skidor, pjäxor, köpa hjälm och ett par rejäla vantar. Och jisses vilket meck! Denna dag färstod jag inte hur jag någonsin skulle tycka att det var kul med skidåkning. Bara att försöka promenera i ett par pjäxor var tråkigt och jobbigt.

Och så hoppade vi in i Stubnerkogelbahn och åkte hela vägen upp till toppen som ligger på 1130 m höjd...
Jaha, då var det bara att försöka ta sig ner utan att slå ihjäl sig!
När skidorna började glida så kastade jag mig i backen, och då hade vi inte ens börjat åka utför... Att skidorna bestämde över mig var ingen snack om saken. Jag kunde inte annat än att försöka hänga med i svängarna och kasta mig i backen var och varannan meter för att få någorlunda kontroll.
Och fort gick det! Tyckte jag iaf... Men tydligen var det inte så eftersom Vendela & Darling svischade iväg ner för backarna och väntade in mina skidor och mig hela tiden.

Och shit vad snyggt och fort dom åkte! Jag började där i backen drömma om resen av veckan på hotellets SPA-avdelning med en bra bok i handen...

Men mina vänner var snälla och stod ut med mitt kastande och hasande ner för backarna :) Så mot slutet av dagen började jag tycka att det var lite kul iaf.
Vendela-förväntansfull! Jag-inte lika förväntansfull....
Men härligt väder! Lunch i solen!
Den här backen var det has nedför första 2 dagarna, men mot slutet så svischade även jag ned! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback