Dagens middag! Fiskgryta med räkor

Idag har jag varit duktig och slängt ihop en fiskgryta med ris, det ni!

Det blev currygryta med fisk, grönsaker och räkor, receptet finner ni här: http://www.recept.nu/1.185030/recept.nu_redaktionen/huvudratt/fisk_skaldjur/gron_fiskgryta

Det är väl lika bra att erkänna på en gång, haha...ja jag använde currysås på påse! Jag vet fortfarande inte, efter alla dessa år, hur tusan jag gör en sås! Men måste man verkligen göra sås själv?? Är det så onyttigt med påssås?

Tyvärr lyckades jag glömma vitlöksbröden i ugnen. Som vanligt så ringer köksklockan, man kollar till maten och tänker att de får stå någon minut till.... och så glöms det bort!
Men jag är inte dummare än att jag skär bort kanterna, slänger på lite extra smör och vitlök så att de ska täcka smaken av bränt :D

Och sen är det fiskbiten... Jag kom på när jag var mitt uppe i allt, tänk om det är BEN i fisken!! Nu hade jag tur, det var inte det. När jag skulle briljera med lax sist så var det fullt med ben. Hur tusan vet man innan om det är benfri fisk i eller inte??

Klar att avnjutas!
Den uppmärksamma ser påssåsen, men jag skalade räkorna själv!
Bränt vitlöksbröd

Kommentarer
Postat av: Pia

mumsigt ! det är så kul att läsa din blogg Sofie!

kram

2010-12-09 @ 21:26:55
Postat av: Sofie

Tack Pia! Det är kul att höra att du gillar att läsa den :)

Du är snäll som kommenterar mycket, man behöver lite feedback för att det ska vara kul att skriva.

Stor kram!

2010-12-09 @ 22:03:05
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: J I L L I Z

sv: hehe ja eller hur :D ser gott ut btw!! :D

2010-12-09 @ 22:06:35
URL: http://jilliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback