Panik i tvättstugan! Maskinen tog livet av sig! Eller var det hela mitt fel??

SATAN I GATAN!!!!! Det här utspelade sig alldeles nyss i vår tvättstuga!!

Vad faaan hände????? Varför ligger tvättmaskinen på golvet???!!!

Som jag skrev tidigare idag så slängde jag in kuddar och täcken i tvättmaskinerna i tvättstugan! Sen gick jag till gymmet....
När jag kom tillbaka var det KAOS där nere!!!
Jag hörde redan i trapphuset att något lät och tänkte att vad dumt att någon annan är i tvättstugan när jag har bokat den...
Öppnar dörren och där inne fullkomligt sprutar det vatten! Tvättmaskinen ligger...PÅ GOLVET!!!
Jag studsar in och fram till strömbrytaren, men inget händer, vattnet fortsätter forsa!
Då slår det mig att jag står mitt i vattnet, och tvättmaskinen ligger där oxå! Blir livrädd för att jag ska få en elchock och dö på kuppen, så jag kastar mig ut!
Vattnet fortsätter forsa och är nu på väg över tröskeln...

Jag ringer Darling som guidar mig till vattenkranen och samtidigt babblar nåt om att någonting är jordat, så jag kommer inte dö. Men för säkerhets skull så säger han åt mig att känna på vattnet med handen :)

Jag fick tillslut av vattnet. Men maskinen ligger död på golvet.

Får man inte tvätta täcken och kuddar i maskinen????
Mattor vet jag att man inte får tvätta... men sånt här!
Är det mitt fel att maskinen nu är död?? Eller valde den själv att kasta sig i vattnet med strömmen i???
Och det viktigaste. HUR ska jag få ut mina täcken och kuddar??

Så här ska en tvättstuga INTE se ut
Ehh, blöt!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Tur att du överlevde..... Kram

2010-12-10 @ 16:58:02
Postat av: Sara

Om några år (?) kommer du att skratta lika mycket som jag gör just nu åt det här ;)

Hahaha!

2010-12-10 @ 17:38:11
Postat av: Sofie

Tack Sara, tack! Kul att man kan ROA någon... ;)

2010-12-10 @ 17:52:12
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Pia

Ååå, vilket slagfält det verkar vara ! Tur att jag håller mig borta från vår tvättstuga :) haha, jodå jag tvättar men i min egen maskin i lägenheten, flera år sen jag var ner i vår tvättstuga. Å nu kommer jag INTE att gå ner dit. Skämt åsido, vilken mardröm att komma ner till det där KAOSET, och sen så är ju tvätten FÖRSTÖRD ... hoppas du har ett bra försäkringsbolag.

kram kram

2010-12-10 @ 22:17:09
Postat av: Sofie

Pia: Haha, ja håll dig borta säger jag bara! Dessutom är de krångliga. Bättre med sin egen maskin helt klart :)

Och ja, tvätten kommer vara HELT förstörd när jag får ut den på måndag.

Kram

2010-12-10 @ 22:47:09
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback