Nedrans luft!

Sorry... det här låter säkert sjukt fånigt...

Men jag kan inte rå för att jag tycker att det är lite äckligt att andas utomhus så här på vintern.
När man går längst gatan med massa folk runt omkring sig, så ser man ju liksom hur folk andas tack vare den vita "röken" som virvlar ut ur allas munnar. Och går man bakom någon så flyger ju den luften rakt in i mig. Och det kan ju vara vilka förkylning/magsjukebaciller som helst.
Haha, jag vet att det är samma luft vi andas året runt, men att SE det, nja...

Jag har inget emot andra människor... men lite basillskräck har jag nog allt ;)


Kommentarer
Postat av: Pia

Håller fullständigt med dig Sofie. För att inte tala om hur det låter om mig när jag cyklar och andas, haha, andas måste jag ju göra, men jag låter som ett ånglok... nä, jag kan inte åka buss till jobbet, ingen busslinje den vägen för min del.

kram

2010-12-14 @ 21:26:20
Postat av: Mariann

Oj, det har eg aldri tenkt på før! Eg har alltid tenkt at lufta er så rein og deilig om vinteren for då e den liksom så kald og klar.. (Vi får krysse fingrane for at basillane blir drept av kulden!)

2010-12-15 @ 00:15:01
Postat av: Sofie

Haha, ja det är lite sjukt. Och sjukare blir det när man börjar tänka på det ;)

Hoppas oxå på att luften renas på vägen mellan munnarna, haha :)

2010-12-16 @ 13:46:03
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback