Österrike dag 5 - Julafton

Dag 5 - fredag JULAFTON

Nu efter 3 dagar i backen var jag riktigt sugen på att åka
! Kände liksom att jag fått ordning på mig själv, skidorna, andra mäniskor i backen och snöljuset.
Första dagarna åkte jag och hoppades på det bästa. Nu hade jag lite koll på spåren i backarna, var det var isigt och var det var pucklar.

Min Darling är ju helt klart en mästare på skidåkning, eller snarare störtlopp. Han åker sjukt fort och bra!
Själv är jag ju tävlingsmänniska sen tiden på hästryggen, så jag ville göra som dom bästa.
Nu när jag blivit lite haj på det hela så ville jag åka fort :) Vad är då bättre än att kolla in skidmästarens åkning och göra samma sak. Jisses vad det gick! Och jag ramlade inte en enda gång!
Nu började vi snacka!
Jag svängde och åkte så fort jag bara kunde nerför backarna, och faktiskt så kom jag inte ner många sekunder efter Darling :D
Kom på mig själv med att jag fick samma känsla som när jag tävlade i hästhoppning... Snabbt och fokuserat. På hästryggen visste jag att jag var duktig och hade all möjlighet att vinna och jag älskade det. Även om jag nu inte var på tävling, förutom mot mig själv, så var det samma känsla. Jag hade koll och det gick fort :)

Well, tillbaka till Julafton!
Efter vår dag i backen blev det en lugn afterski. Alla andra hängde tydligen i restaurangen med tomten och 100 ungar, drack glögg och väntade på julbord. Men vi tog istället några drinkar på Silver Bullit.
Sen var det Julbordsdags :) Vi hade köpt fina små paket till varandra, max 100 kr/pers, och skrivit dåliga rim:) Vi drack skumpa och hade skoj!
Roligt nog hade vi tydligen bara bittra släkter runt omkring oss. Ett gäng från Västerås satt bakom.
Ena tanten sa : jaha, och vad firar ni idag då (med tanke på vår champagne). Ehhh? Jjulafton??? :)
Linus sa lite skoj att: vi byter paket och rimmar, gör inte ni sånt vid ert bord? :) Varpå en bitter 18-årig Fucking Åmål kopia svarar snorkigt: "Vi fick FAKTISKT den här resan i julklapp"
Jaja, vem fick inte det...? ;)

Nä, nu ska jag vara snäll :) Vi hade en kul julafton. Festade loss inne på Silver Bullit sen.


Dagens lunch i backen
God Jul!
Dulla Omar läser rim...
..och fick en spargris av Tusse :)
Mitt hjärta!
En fin mössa av Darling
Sen dansade vi loss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback