1. Svar på blogginlägget "vilka är ni som läser min blogg"?

Jättekul att få lite koll på läsare jag känner och inte känner :D

Tänkte att jag kan ta och svara på de kommentarer jag fick

Hej Sofie! Vi känner inte varandra men jag har följt din blogg i snart 1 år, och jag gillar den. Du/ni är ute och reser mycket precis som jag. Alltid skoj att få tips från någon annan. Ska åka till Las Vegas över nyår och undrar om du har något bra tips på boende,barer. Ha en bra dag! Jennifer



Sv. Kul att du hittat min blogg :) Åh, nu gör du mig avundsjuk! Jag vill oxå till Vegas, haha! Men planen är att åka dit i sommar så jag får väl hålla ut...
Är det första gången i Vegas så skulle jag satsa på ett hotell som är lyxigt och dessutom har en speciell inriktning, så som sig bör i Las Vegas ;)  Rekomenderar absolut The Venetian! Det ligger bra till, nära shopping och bra anslutning till många andra hotell.
Jag har aldrig varit där på vintern så vet inte hur det är då, var man ska festa osv.

Men ni bör absolut se lite shower. De stora är ju rätt dyra, men även de som räknas som "små och billiga" tycker jag ofta är väl värda att se. Har man lyckats få upp sin show på ett känt hotell i Vegas så är det oftast inget trams dom visar :)

Jag tror inte att det är jättevarmt i december, och dessutom är det (iaf på sommaren) väldigt kallt inne på hotellen/restaurangerna så glöm inte att packa ner lite koftor. Det har jag som sagt även med mig på sommaren.

Ha en bra resa!! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket :) nej det är inte första gången. Men jag har alltid valt mirage, men känner för att testa något nytt. Jag bor 6 månader i usa och 6 månader i Sverige så lite har nan sett där :) tack än en gång för tipset. Jennifer

2010-12-08 @ 09:56:27
Postat av: Sofie

Haha, ja då har du ju verkligen koll på sånt :)

Isf kan jag ABSOLUT rekomendera nya hotellet som vi bodde på i somras, Aria.

Det är ju inget vegashotell med speciell inriktning såsom många andra hotell, men riktigt nytt och fräscht! Öppnade förra året.

Skönaste sängen jag någonsin sovit i (slår vår hästen tom!), härliga rum och superbra gym/spa. Jättebra restaurang med buffé för rimligt pris, vi betalade typ 150:- per person och då finns allt!

Dessutom finn nya louis vuittonbutiken precis nedanför, hehe ;)

2010-12-08 @ 10:15:26
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Anonym

Då kanske man ska testa det stället :) haha man kan ju inte missa att besöka en ny LV butik :) hitta du något skoj där? Ska boka nu och hoppas på att det finns rum lediga över nyår :)

2010-12-08 @ 10:28:20
Postat av: Sofie

Nopp, köpte inget :( Har faktiskt inte varit i något land som har bättre priser än Sverige på LV.

Var i USA bor du halva året? Låter ju sjukt underbart!!!

Ingen blogg?

2010-12-08 @ 10:32:14
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmmm är Sverige billigare? Visste jag faktiskt inte. Jag bor i Miami igen hehe long story. Flyttade till LA för 8 år sen nästan. Va på semester i Miami och älskade den staden så jag bestämde mig för att flytta dit. Efter några år där fick jag ett jobb erbjudande i LA som jag inte kunde tacka nej till, samt att jag kände att det kunde vara skönt att se något nytt igen. Efter 1,5 år där så träffa jag min stora kärlek :) men han bodde i Miami haha så i juni flytta jag tillbax till Miami. Som tur

Va så hade jag min lägenhet kvar där :) såg något kort på er när ni va i Florida :) gilla du det? Varit där mer än en gång? I så fall vart? Nej sorry jag har ingen blogg :( skulle inte ha tid med att skriva varje dag så folk skulle tröttna i guess. Men din läser jag :)

2010-12-08 @ 10:53:39
Postat av: Sofie

Haha, det har alltså blivit några flyttar :) Miami och LA är ju inte helt fel! Låter grymt att bo halva året där och halva i Sverige.



Vi var i Florida över nyår 2005-2006, älskade det! (men å andra sidan så gillar jag USA nästan oavsett vart jag kommer, haha)

Bilade runt i två veckor. Tyvärr blev det inget stop i Miami eftersom vi kände att vi hade behövt mer än 2-3 dagar där. Men vi planerar faktiskt en Miamiresa i vår :D Så i april får jag troligtvis hänga lite i Miami, love!

2010-12-08 @ 12:04:40
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är först nu som jag har börjat bo i Sverige. Innan hälsa man bara på. Jag storm trivs i USA men Sverige är Sverige. Familjen bor här. Jag man behöver verkligen några dagar i Miami :) hojta till om du vill ha info om restauranger eller ute ställen. Hjälper gärna till.

2010-12-08 @ 12:15:14
Postat av: Sofie

Toppen! Stort tack! :)

2010-12-08 @ 12:22:11
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback