Storhandling inför nyårsafton

Nu har jag varit och STORHANDLAT :)
Ska ju ha Nyårsfest på fredag så det blev några kassar. Eller rättare sagt så ska vi ha Nyårsmiddag och det är ju genast lite mer pyssel än en fest.

Tror att jag har läget under kontroll men det är mycket som behövs. Mer än vad jag trodde. Saker som man liksom inte tänker på.
Och sen har vi servisen. Inte som i servitris tyvärr, utan som i tallrikar och bestick, finns det så att det räcker?
Ska dessutom försöka få tag i ett stort bord och stolar så att alla får plats.

Nu är ju jag sådär knäpp så helst av allt skulle jag vilja börja duka redan nu, haha! Men då skulle Darling bli galen så jag håller mig tills imorgon... Då får man väl börja? :)

Snart ska jag hoppa in i bilen och köra ut till Darlings jobb. Vi ska hem till mamma på julmiddag ikväll så jag hämtar upp honom på vägen.
Åhhh, äntligen ska jag få träffa lilla Paris! Hon har varit hos mamma medans vi varit bortresta. Men hon kommer inte följa med oss hem ikväll, hon blir kvar över nyår.
Tyvärr så var dom tvugna att avliva deras jack russel på juldagen eftersom hon fått något elakt virus som slog ut ögonen på henne :( Så för att Cesar (deras cocker spaniel) inte ska behöva vara ensam och ledsen över Terrys bortgång så får Paris vara kvar tills de får hem en valp efter nyår.

Nä, nu ska jag slänga ihop lite vitlökssmör. Man får förbereda det man kan :)


PARIS, CESAR & TERRY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback