Nytt år och nya möjligheter, eller vad är det man säger? :)

Som många av er kanske har förstått, speciellt av all min fritid som jag har, så har jag slutat jobba. Jag har ledsnat på att arbeta och ska numera vara hemmafru på heltid.
Hahaha, näää! Såklart att jag inte ska vara det ;)

Jag ska faktiskt börja plugga till ekonomiassistent i januari. Eller ska och ska... jag vet inte om jag kommer in förens några dagar efter nyår, sen börjar kursen den 10 januari. Men min PLAN är att jag ska plugga.

Som ni vet så bytte jag jobb i somras, efter att ha varit i fyra år på Garnisonen så kände jag att det var tid för att göra något annat. Jag hittade ju då ett jobb som kändes helt rätt. Bra lön, bra arbetstider, nära hem osv.
Men.
Efter någon månad på det nya jobbet så trivdes jag inte alls. Varför det blev så vet mina närmaste :) Men iaf så kände jag att mitt liv är mer värt än att ha ångest över att gå till jobbet, så jag sa upp mig.
Det var noga övervägt och helt rätt beslut.

Men samtidigt hade jag ju inget annat. Jag hade ju kunnat sätta mig och söka andra liknande jobb, men jag kände jag att det är ju NU som jag ska ta vara på tillfället att fundera på vad jag VILL göra!
Nu önskar jag ju att jag hade kommit på ett konkret yrke, ni vet som när man blir sjuksköterska, brandman, mäklare, frisör.... ja ni förstår. Men någon sådan dröm har jag inte.
Dock gillar jag att jobba på kontor, och att kunna ekonomi är ju ett plus både i yrkeslivet och privat. Så det fick det bli :)

Så just nu känns det kommande året väldigt spännande.
Om jag INTE kommer in, så får jag fundera över vad jag ska göra när den dagen kommer.
OM jag kommer in, så ska det bli riktigt kul att få använda hjärnan igen och lära sig lite nytt. Tror jag iaf, haha! Vem vet ekonomiutbildning kanske inte alls är min grej...
Men i vilket fall så känns det bra att det är något nytt på gång :)


Kommentarer
Postat av: Mamman

Klart du kommer in... o siffror o statistik har ju alltid varit din ¨grej¨ som du är bra på dessutom/Kram

2010-12-06 @ 17:44:21
Postat av: Sofie

Vi får hålla tummarna :) Kram

2010-12-07 @ 07:49:58
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Pia

Det gör du helt rätt i Sofie! Klart du kommer in, håller tummarna för dig :) Man ska inte jobba på ett jobb som man inte trivs med,det tar för mycket energi av en ... Lycka till !

kram kram

2010-12-08 @ 21:27:19
Postat av: Anonym

Sv. Pia.

Tack :)

2010-12-09 @ 09:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback