Nu ska jag minsan imponera i köket!!!

Ikväll ska Vendela komma över och hänga lite. Tänkte faktiskt anstränga mig och bjuda henne på hemlagad mat! I vanliga fall brukar hon få stå ut med Take Away men nu så ska jag allt visa vad jag kan åstakomma i ett kök!

Jag har planerat en liten grekisk middag med kokt potatis, tzatsiki och grekiska biffar, yummi! Det gäller bara att jag får tag på den förbaskat svårfångade kryddan som behövs till biffarna!
Jag har letat efter Santa Marias Bifteki krydda sen i söndags och blir galen när jag inte hittar den! Ingen krydda, ingen biff.

Så håll tummarna för att NÅGON av de 3 mataffärerna som jag går förbi på vägen hem har den. Annars blir det Thai Take Away, haha!

Bifteki Greek Style


Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt! Fick du tag i kryddan och blev middagen bra? Saknar sthlm och dig! Behöver få sitta ner med en annan vuxen person och få prata om annat än bebisar H E L A tiden.... sPuss

2010-03-10 @ 19:29:03
URL: http://hannisfashionista.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha, kom hit vet ja! Inget bebissnack så långt örat kan nå... än så länge iaf :)

Då ska jag bjuda dig på Grekiska biffar!

2010-03-11 @ 11:26:37
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback