Sax & Nyckel i fönstret tricket!

Det här är helt sjukt! Ännu en gång har "sax & nyckel i fönstret" tricket fungerat!!!

I tre(!) dagar har jag letat efter min plånbok. Hemma, på jobbet, i alla väskor, i alla jackor, i garderoben, ja till och med under sängen... men ingenstans gick den att finna.
Var nästan på väg att ge upp och tro att jag tappat den, när det slog mig! Det som ryktet säger att man ska göra när man letat i oändlighet efter något men ändå inte hittat, och det som faktiskt fungerade när jag testade det en gång förut!

För er som inte känner till "Sax & Nyckel i fönstret" så gäller följande: Leta! Leta! Leta! När du inser att du inte kommer hitta det du tappat, lägg då en sax & en nyckel i ett fönster... inom ett dygn så har du hittat det du söker!

Ja, det slog mig då att jag skulle testa detta trick! Så jag traskade in i köket, tog en sax ur lådan och Darlings nyckelknippa, la det i köksfönstret och vände mig för att gå in i vardagsrummet.
Stannar upp! Och så vänder jag tillbaka och går istället mot ett av skåpen som är ovanför köksbänken, öppnar skåpet och vad ser jag där? MIN PLÅNBOK!!!!

Ärligt talat!!! Jag tror ju inte på sånt här!!!
Men hur fan kommer det sig att direkt efter att jag lagt grejerna i fönstret så går jag till skåpet där plånboken ligger???
Det finns heller ingen rimlig förklaring till VARFÖR jag skulle ha lagt plånboken där! Det är liksom "skräpskåpet", ni vet ett sånt som man förvarar tex pizzalappar och telefonkatalogen i...

I TRE dagar har jag letat!!! Gissa om jag blev förvånad... :)

(Jag har provat detta EN gång förut, då var det kamerasladden som jag letade efter. Sax & Nyckel i fönstret... sen gick jag till datorn. Där, i en liten korg på skrivbordet, låg sladden...)




Fråga mig inte varför jag slänger in en golfbild till det här inlägget... Jo föresten, gör det!
Det är för att jag saknar sommaren nåt så sjuuuuuukt mycket!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Det där hade jag aldrig hört.... ska prova o se om vi lyckas hitta den stora orangea saxen...

Hoppas ni får en trevlig kväll.. Kram

2010-03-18 @ 19:30:23
Postat av: Elisabeth

Det är såååå man skall göra när man ständigt förlägger sina saker:)



Ha en riktigt trevlig kväll och hälsa födelsedags "barnet" ;)



Krrraaammm

2010-03-18 @ 19:49:55
Postat av: Sofie

Ja... det sägs så. Och för mig har det funkat 2 ggr av 2!



Men.... jag tror fortfarande inte på det!

2010-03-18 @ 21:24:30
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Helen

Det där måste jag prova. Letar efter en kamerasladd sedan flera månader.

2010-03-19 @ 08:37:32
Postat av: Sofie

Helen: Testa vet ja! Men som sagt... jag tror inte på det.... Men lite scary är det :)

2010-03-19 @ 08:41:12
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback