Tzatzikins underverk??

Nu ska man ju inte ropa hej förens man kommit över bäcken... men jag tror att jag klarat mig från förkylningen som alla runt omkring mig hostar ur sig!!! Darling har ju t.o.m legat hemma några dagar denna vecka med feber och halsont... men ändå är jag fortfarande frisk som en nötkärna!

Men vet ni, jag tror att det beror på att jag ätit Tzatziki VARJE dag sen i söndags :) Jag gjorde en STOOOR sats som jag mumsat på varje dag! Inte för att jag tänkte "aha! Imunförsvar!" utan för att jag tycker att det är så sjukt gott!

Det sägs ju att vitlök är bra för imunförsvaret så kanske, kanske, att jag kan tacka min hemmagjorda tzatsiki för att jag kunnat träna denna vecka!

Men som sagt, Jag ska inte ropa hej.....

Kommentarer
Postat av: Mamman

Vitlök är bra till mycket... kommer du ihåg att jag brukade använda vitlöksolja på svullna hästben också.

2010-03-15 @ 12:31:50
Postat av: sofie

Jo... och i pälsen!

2010-03-15 @ 20:33:37
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag är mest imponerad över att du faktiskt lagade tzatzikin själv :) Du vet väl att man ska äta hela vitpepparkorn för att klara sig från magsjuka? Funkar på mig hittills iaf. Hälsningar Husmodern

2010-03-18 @ 17:02:54
Postat av: Sofie

Sofia: Det kan jag tänka mig att du är! Stod och kollade på den färdiga tzatsikin...sen tänkte jag att äh! hur svårt kan det vara :) Fanns ju recept på baksidan av youghurtpaketet!

2010-03-18 @ 18:50:41
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Sofia

jag är stolt över dig!

2010-03-19 @ 15:34:12
Postat av: Sofie

Taaaack! =D nöjd

2010-03-19 @ 16:08:02
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback