Föreläsning i "vägen till framgång"

Idag har jag varit på en lunchföreläsning med Martin Lidberg.
Säger man MED föresten? Det låter ju som att jag var där MED honom, haha! Det var jag ju såklart inte :)

Det var han som höll i den och han pratade om "vägen till framgång".

Jag kände igen mycket av tänket och känslorna sen tiden då jag tävlade ponnyhoppning på elitnivå. Men även nu när jag tränar mycket i veckorna och dessutom hoppas på att kunna ställa upp i Stockholm Marathon...

* Självförtroende på hemmaplan. Vissa ställen går det ALLTID bra på!
* Att man har en "ritual" som man måste göra innan man går in på banan.
Kraftfullt tillstånd. Vissa dagar vet man att man kommer vinna och andra så vaknar man med en "svag" känsla.
* Att man kan påverka sig själv genom mental förberedelse. Tex. så känns det bättre om man har tänkt igenom tävlingen samt har koll på vilka deltagare som är med.
* Ta efter sånt som andra gör bra. (Men det har hänt att jag tycker att jag gör ALLTING rätt... men i hästhoppning det handlar ju om två individer som ska matchas ihop och det som passar mig kanske inte passar hästen... Det gäller att formas ihop eller att helt enkelt lyckas hitta hästen där man känner att man är en "match made in heaven"


En till bra sak som han nämnde var att man kan jämföra sin träning med ett bord. Där JAG är själva "bordsskivan" som hålls upp av 4 ben.

Alla fyra benen behövs för att man ska lyckas prestera det bästa i sin träning:
Fysisk träning: Såklart behövs den aktiva träningen!
Mental träning: Koncentration, motivation & positiva känslor!
Kost: Kosten är ju självklart en viktig del av din träning. Utan bra kosthållning så är det svårt att få ut 100%
Vila & återhämtning: Det är under vilan som du bygger upp din starka kropp, under träningen bryts den ner. Så återhämtning är viktigt!

Superintressant och kul föreläsning med många skratt! :)

http://www.inspirata.se/inspiration_forelasningar_martin.php (från uträknad till världsbäst)

Kommentarer
Postat av: Mamman

Låter kul o intressant... och så är det ju alltid bra när man får bekräftat att man har inte varit helt fel ute... sen var det väl så... hästarna vet jag att dom fick energigivande o bra mat...det var inte lika lätt att mata dig... Ballerinakakor? undrar vad Martin sagt om ditt intag av dom.. Kram

2010-03-19 @ 15:24:21
Postat av: Sofie

Nä.... det där med maten var väl inte min starka sida ;) men bättre ballerinakakor än ingenting kan jag tro! =D

2010-03-19 @ 16:11:10
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter jätteintressant! Å de med hästhoppning känner jag ju igen le Har du alldeles rätt i! :) Vet själv hur jag var, Fokusera fokusera å återigen fokusera på vad som skall göras å hur man skall komma dit. Allt runt kring blir som ett vakum det är en själv och hästen, ekipaget tillsamans skall bli till en.Kan inte den där snubben komma till Uppsala me?

2010-03-22 @ 14:11:09
Postat av: Sofie

Linda: Ja det var verkligen givande! Speciellt när man själv varit lite i samma sits genom hästtävlingarna :)



Kan absolut rekomandera dig att gå om du får chansen! Kanske att han håller nåt öppet föredrag någon gång... håll ögonen öppna! :)

2010-03-22 @ 15:06:28
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback