Är det bara jag som inte kan skala en banan?

Visst, jag är "nybörjare" när det gäller bananätande.
Min första goda banan åt jag när jag sprang Stockholm Marathon i år. Jag har alltid hävdat att bananer är äckliga och gör mig torr i munnen, och är det iblandat i mat eller dryck så är det ännu värre!
Men! När man har sprungit 3 mil och har 1 kvar så kan jag lova att bananen var typ det godaste jag någonsin ätit!
Så efter det så kom jag på att jag faktiskt gillar bananer :D

Well, nu till mitt lilla i-landsproblem. Jag kan inte skala som folk!
Det ser så enkelt och gott ut när alla andra tar upp sin banan och öppnar den helt normalt... Själv så vrider och bänder jag på den där nedrans "toppen" tills jag känner att bananen är helt mosad inuti och brun på utsidan. Då tar jag och trycker in nageln i skalet och liksom "sprättar" upp den.
Blir bode mosigt och kladdigt :( Kanske köper jag bananer med dålig kvalitet? Haha, får kosta på mig en finare sort nästa gångLer med tungan


Haha, JA, jag är hemma sjuk och har tråkigt för att jag inte orkar göra något!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Du öppnar i fel ände..... mycket lättare på andra sidan....bara att trycka in nageln ..... vips har du skalat en banan ! Kram

2010-11-05 @ 17:02:14
Postat av: Sofie

Aha! Är DET trixet?

Men är det inte hårt i den toppen? Vill inte trasa sönder min nagel....



2010-11-05 @ 17:52:05
Postat av: Pia

haha, jag trycker oxå in nageln och sprättar upp bananerna ...

2010-11-05 @ 20:59:46
Postat av: Sofie

Haha, skönt att höra att det är fler som har egna sätt att skala en banan :)

2010-11-05 @ 21:08:33
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback