Moncler vinterjacka

Det som tillslut fällde avgörandet att jag valde Monclerjackan var bla.

1. Jag har en vit lång vinterjacka som jag köpte i slutet av förra vintern, alltså är jag inte i jättestort behov av en lång jacka som tål kalla vindar och promenader med Paris. En sån har jag ju.

2. Jag har en kort svart Fjällrävenjacka. Så en svart jacka kändes lite tråkigt. Sverige så mörkt och trisst på vintern så man behöver ju inte bunkra med mörka jackor.

3. Jag skickade mms till Darling och frågade vilken han tyckte och han svarade "Den röda såklart!" Och det var ju ändå en present från honom :)

4. Butikstjejen sa att jag självklart skulle ta den röda.


Det som gjorde mig lite velig var dels färgen. Det ÄR jättesnyggt med rött men jag har aldrig någonsin klätt mig i rött. Jag har fått för mig att jag känner mig som Jultomten i röda kläder...
Sen är det kanske inte den varmaste och tåligaste vinterjackan, men va fan! Vem tusan går ut när det är -20´C?!



Hmmm, jag skulle nog inte göra som Mariah Carey och matcha med gigantiska röda Diorstövlar... men alla är vi olika :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback