Och dagens bästa kompis är........

..........JAG SJÄLV SÅKLART! Hahaha

"Varför då" tänker ni med all rätt. Jo, för medans min kära vän Vendela varit i Norge och slitit häcken av sig i en månad, så har jag varit blom & postvakt åt henne.
"Jaha", tänker ni säkert. "Det är vi varje år när grannarna åker iväg på sin årliga semester till Gran Canaria".

Ja det kanske ni är, men jag har inte bara varit blom & postvakt. Jag har dessutom passat på att RENOVERA hennes walk in closet!!!
Och jag är helt seriös när jag säger att det inte gick att gå in i den när jag satte igång!
På golvet, och halvägs upp i taket, var det fullt av kartonger och annat skit som skulle slängas.
Av 100 klädesplagg var det typ 5 som var vikta. Allt annat låg intryckt på hyllorna.
Det var typ 6 olika sorters galgar som höll upp de få plagg som min kära vän varit ambitiös och hängt upp.
Jag är såååå besviken att jag inte tog en "före" bild, hahaha!

Men då kommer walk in closet älskaren (jag) till undsättning!

* Jag har spacklat alla hål och sprickor.
* Jag har målat väggar, lister och tak.
* Lagt in en heltäckningsmatta.
* Målat en piffig text på väggen.
* Köpt enhetliga galgar och hängt alla kläder i färg & form ordning.
* Åkt till Vanadisberget och kastat allt som INTE hör hemma i en walk in closet (sorry Vendela, TVn är numera kasserad :))

Jag kände mig som Trinny & Susannah (*länk*)när jag höll på som bäst, haha! "Oohh my good! What does a verktygslåda, tapetklister and tennisbollar doing in your closet???" Haha...



Så här fint är det iaf nu :) och som sagt, innan var det KAOS här inne!





Här är en bild när jag rivit ut allt och ska börja måla :)



Kommentarer
Postat av: Mamman

Men gud vad du är duktig !! Uppfostran och alla gör det själv projekt under din uppväxt har tydligen varit till lite nytta.... Du kanske ska satsa på färg-form o inredning när du blir stor!! Kram

2010-11-29 @ 18:23:32
Postat av: vendela

Och jag är så lyckligt! Du är helt fantastisk!

2010-11-29 @ 19:03:21
Postat av: Pia

Va jätteduktig du är Sofie !

2010-11-30 @ 22:53:25
Postat av: Sofie

Tack snälla :)

2010-12-01 @ 13:46:58
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Agnes

Tummen upp! =)

2010-12-03 @ 11:00:40
URL: http://www.improveme.se/ytaodjup

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback