Stockholm Horse Show

Man får onekligen medge att man blir väldigt sugen på ridning och tävlingsbiten när man tittar på Stockholm International Horse Show från Globen på tv.

Jag försökte med Darling...
-Vad säger du, ska vi slå till och köpa två bra tävlingshästar....
-Ehhhh, nej

Haha, okej.

Nä, jag var inte seriös med frågan. Skulle faktiskt inte ha tid eller ork att ha häst. Jag är väldigt bekväm och kan ibland få dåligt samvete för att jag inte gått ut med Paris på länge. Och hon är en enkel och smidig Chihuahua som inte behöver så vidare värst mycket motion.
Att ha häst tar tid. Speciellt om man bor i stan. När jag var yngre och bodde hemma så hade vi ju lyxen att ha stall på gården och det gör det mycket enklare. Jag hade dessutom lyxen att ha en mamma som hjälpte till med allt från ridning, träning, stallskötsel, hästskötsel och inte minst betalningen...

Och dessutom, om jag skulle ha häst så skulle det vara för att satsa på hoppning och tävlingar. Promenadridning för skojs skull har aldrig riktigt varit min grej. Visst, det är mysigt och behövs till vardags men jag måste ha höga mål med mina hästar och då blir det genast mycket mer tid som går åt.
Så nä, jag får nöja mig med tiden som varit, med tävlingar och mysiga ponnyer & hästar vi haft!

Men återigen! Man blir sjukt sugen när man kollar på Globensändningarna!

Malin Baryard i Globen


Kommentarer
Postat av: Mariann

Hest er fantastisk! Eg var spent på korleis det skulle bli å kjøpe seg hest igjen. Det tar all mi tid, alle mine pengar, men hjelp kor kjekt det e! :) Gleda meg til min unge lovende blir voksen og vi kan begynne å konkurere! :)

2010-11-28 @ 13:07:44
Postat av: Sofie

Mariann: Jag förstår precis! Det är en livsstil :) :) Och väldigt kul när man är med och utvecklar hästen från början.

Men känner du att tiden räcker till med både jobb och fritid? Jag vet hur mycket tid det tog när jag hade hästar, och då hade jag ändå hjälp varje dag....

2010-11-28 @ 14:52:47
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Mariann

Tid... Nei, det tar alt for mykje tid! Kjøring til og fra stallen 15min kvar veg og så blir man jo i stallen 2-3timar kvar dag. Så det tar egentlig alt for mykje tid! Heldigvis har eg heimekontor om vinteren slik at eg bestemme arbeidstida mi sjøl. Om sommaren når hesten står heime på beite e det luksus. Då slepp man møkking, på og av med dekken, og alt det som tar tid! Men likevel, det e verdt det! Hest gir meg vanvittig mykje og man kjem seg ut og vekk frå sofaen! (Det å forme hesten sin sjølv e sjølvsagt et ekstra pluss!)

2010-11-28 @ 21:40:40
Postat av: Mamman

Förstår din känsla....jag har ju försökt vara utan några gånger.... och ikväll -20 DÅ är det inge kul att behöva klä sig för att mocka-ge lunch sen måste man ut för att ta in dom.... och sen måste man ut för att natta.... o ändå trillar jag dit /Kram

2010-11-28 @ 22:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback