Kan man känna sig fånigare än så här?? Hahaha

Hahahaha, herregud! Jag har ju glömt att berätta om det roligaste som hände förra veckan alla kategorier!!
Jag vet ärligt talat inte ens HUR jag ska berätta :) Jag får försöka.

Jag hade tagit en av Darlings jobbilar, en Caddy, till Systembolaget för att handla lite smått och gott. Vet ni hur en Caddy ser ut? En sån med skåp där bak... jag lägger in en bild nedan.
Iaf så när jag nästan var hemma så började en av vinflaskorna rulla omkring bak i bilen, trots att det typ bara var 2 minuters biltur kvar så kände jag att jag inte orkade ha den rullandes där bak, den kunde ju dessutom gå sönder tänkte jag.

Vad gör jag då?

Jo, jag stannar bilen mitt i gatan, hoppar ur för att gå bak och ta rätt på vinflaskan som rullade omkring i skåpet. Lämnar bilen med motorn på och förardörren vidöppen...jag skulle ju bara hämta flaskan....
Nu visar det sig att vinflaskan rullat så att den ligger LÄNGST IN i skåpet, varpå jag hoppar in....och dörren går igen!!!
Nu hade den inte slagits igen hårt utan bara så att den lite löst hakat ihop sig med den andra dörren, vilket gjorde att den gick i baklås!!!
Klaustrofobisk tjej + dörr som gått i baklås = en dålig, DÅLIG kombination!

De första sekundrarna andades jag djupt och tänkte att jag KAN INTE ha blivit inlåst...när jag sedan inser att dörrjäveln verkligen inte går att öppna så får jag såklart panik!
Så jag börjar banka på bakdörren, ropar "HALLÅ, HALLÅÅÅÅÅ!! HALLÅ JAG ÄR INLÅST HÄR!!! HALLÅÅÅÅÅÅÅ!?!?! HJÄÄÄÄÄLP"
Dessutom står ju bilen med motorn på så det gör ju att jag hörs ännu mindre! Kommer på att förardörren står vidöppen och hinner tänka att någon idiot faktiskt skulle kunna stjäla bilen med mig i. Allt detta tänker jag medans jag bankar och bankar och bankar... "HALLÅÅÅÅ, HALLÅÅÅ JAG ÄR INLÅST HÄR!!!" Börjar banka på sidoväggen, ja till och med i taket på bilhelvetet!
Till saken hör att det är helt mörkt där inne, inget fönster varken ut genom bakdörren eller mot förarsätet.... Panik!!!
Nu har jag INTE långt till tårarna och jag börjar känna mig yr! Vänder mig då om för att banka åt andra hållet.....hahaha, då FINNS DET JU EN SIDODÖRR, som man kan öppna innefrån! Hahaha, snacka om att känna sig som en mupp när jag hoppar ut ur bilen!!!

Det står en tjej på gatan bredvid och pratar i telefon, hon måste ju undrat vad fan jag höll på med! Men jag å andra sidan undrar jag vad fan HON höll på med som inte öppnade dörren åt mig!?!
Men, nu var jag inte så kaxig så jag ifrågasatte henne.... jag kastade mig ut ur bilen, in på förarplatsen och gasade iväg.
Men ärligt! Hahaha, vilken syn!
Darling höll på att skratta ihjäl sig och tyckte att det var tråkigt att inte han kommit gåendes just då och hade sett det hela :) :) :) Bussiga klubben!




Kommentarer
Postat av: Pia

Vilken tur att du kom ut Sofie! Men det måste ha varit en mardröm innan ....

Men du, tjejen som stod utanför trodde säkert att det var dolda kameran, haha. kram kram

2010-11-05 @ 20:46:56
Postat av: Sofie

Haha, ja visst måste hon ha trott det! :) :) Antingen så hörde hon mig inte eller så ringde hon en kompis och frågade vad hon skulle ta sig till....

2010-11-05 @ 20:58:58
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Gniztra

Gu va jag hade skämt när jag kom ut haha..

Men läskig oxå :-)

Tur det slutade bra

kram på dig

2010-11-05 @ 22:25:55
URL: http://www.improveme.se/gniztra
Postat av: Mariann

Fantastisk!! hehe.. Det skulle nok virkelig vore på film!

2010-11-07 @ 23:06:56
Postat av: Sofie

Haha, ja som jag skrattade åt mig själv efteråt! Obs... EFTERÅT!! ;)

2010-11-08 @ 22:53:16
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback