Symaskin sökes

Hjälp! Finns det någon snäll själ som har en symaskin hemma? Och som dessutom kan sy...?

Jag har varken symaskin eller flitiga fingrar som skulle lyckas sy upp en kjol utan att det skulle bli volanger av den. Tyget är nämligen, vad ska man säga, mjukt? Strech? Så om jag nu skulle lyckas hitta en maskin så skulle det bara bli vågor runt om hela kjolen.

Min första tanke var självklart att gå till en sömerska med den, såklart! Men gissa om jag blev chockad när hon skulle ha 300 kr för att sy upp den! Tre.hundra.kronor!
Kom igen! 100 kr hade jag glatt betalat, men 300?!?

Känner jag någon som kan sy?

Kommentarer
Postat av: Mamman

Symaskin finns här.....men sy det får du göra själv..

2010-10-23 @ 22:29:42
Postat av: Sofie

Jo, den tanken slog mig... Men det var då jag insåg att det skulle bli volanger av det hela om jag skulle göra det :(



Tack ändå :)

2010-10-23 @ 22:46:54
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Gittan

Flinka fingrar + symaskin här,,men lite långt att åka!!

2010-10-24 @ 13:08:25
Postat av: lea

avoryshop.com

2010-10-25 @ 11:45:23
Postat av: Sofie

Tack Gittan, vad gulligt! :)

Men ja, det är nog tyvärr lite långt att åka...

2010-10-27 @ 22:39:00
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback