Hjälp mig Vilja laga mat!

Alltså, hur fan ska man lära sig att laga mat?
Jag sitter och kollar på Arlas receptsida på nätet och allt ser SÅÅÅ gott och enkelt ut!

Jag har ICA rakt över gatan, receptet framför mig och tid att tillaga... Men ändå! Viljan kommer inte till mig! Vad tusan ska jag göra för att få lust att laga mat??
(Alltså RIKTIG mat, inte steka köttbullar eller pytt i panna....)

Jag menar, hur svårt ska det vara? Det ser verkligen lätt ut när man läser recepten, men det tar liksom stopp där. Säg att det ska vara fisk i maten, okej? Fryst eller färsk? Hur vet man när det är klar? Sen finns det 100 olika sorters fiskar som man inte ska äta pga massa olika anledningar!

Ledsen om jag verkar helt bäng men jag känner mig helt bäng oxå, haha!

Satsa inte dina sista pengar på mig som hemmafru, haha! Eller... det kanske är det som behövs så att jag har massa tid att laga mat :)

http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14709
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15531
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15552

Sweet chiligryta med fiskTomat- och oreganoköttbullar
Kinainspirerad kyckling

Kommentarer
Postat av: Mamman

Det fanns en tid när du kunde laga lite allt möjligt.... men det var då det... Kram

2010-09-23 @ 21:45:08
Postat av: Johanna

Jag tror att det handlar om regelbundenhet.. förstår du? Går det för lång tid för mig mellan varven när jag ska laga något komplicerat tar jag in Lars i köket.

Sen har du ju mamma ovan som kan hjälpa dig, slå en signal, hur vet man när fisken är färdig? Och oftast får du några extra tips på vägen... Sen skriva ner allt du gör.. Det här kommer du att dö på nu men vi har startat mat & ekonomibibel så att vi ska kunna hålla kolla på vart pengarna tar vägen.

Varje söndag sätter vi oss ner och planerar kommande matvecka och kör kanske tre husmansrätter och tre lite roligare: www.tasteline.se. Sen åker vi och storhandlar och GUD så skönt det är att ha allt hemma när man väl ska börja laga. Vi sparar det kvittot och sen sparar vi alla kommande matkvitton som eventuellt blir den veckan så voilá - mer pengar över till roligare saker, så som kläder te.x.!!!! :)

Annars kan du alltid ringa till mig om du vill ha några schyssta maträtter!



Kram

2010-09-24 @ 07:53:10
URL: http://hannisfashionista.blogg.se/
Postat av: Sofie

Mamma: Ja, tänk om man utvecklat sig i rätt riktning! :) KRAM

Johanna: Guud vilken ordning det är på er! Imponerad :) Jag tror oxå att det är regelbundenheten som behövs, och dessutom att allt helst ska finnas hemma. Nu kan jag ju iofs inte klaga på om det inte finns hemma då som sagt ICA är rakt över gatan och har MER än generösa öppettider... Så regelbundenhet är det jag ska ta till mig! Tack för dina tips vännen! KRAM

2010-09-24 @ 16:41:41
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback