En fråga som jag hoppas att många av er ta...

img_3620 (MMS)

En fråga som jag hoppas att många av er tar er en minut att svara på: Vad är bäst att ha på balkongen?? 1. En vanlig matgrupp eller 2. En låg rotting möbelgrupp? Den "vanliga" matgruppen är ju som det låter, ett matbord och stolar där det är bekvämt att sitta och äta. Eller en rottingmöbel med en soffa, 2 fotöljer och ett lågt bord. Inte lika bekvämt att äta vid, men trevligare när man inte äter...eller?       Jag är helt rådvill! Var helt bombsäker på min rottinggrupp som jag hela tiden tänkt! Men sen undrar jag, man kanske hellre vill ha en matgrupp? Vad hade ni valt? Motivera gärna om ni orkar, annars säg bara 1 eller 2.  Lägger in en bild på hur jag menar. Det är inte just dessa, men då ser ni hur jag menar :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vi har haft matgrupp på balkongen i en tidigare lägenhet. Vi utnyttjade den ganska mycket eftersom vi hade möjlighet att grilla på balkongen. Men nu när vi inte får grilla på balkongen (inglasad och inte högst upp) har vi bestämt oss för en konstrottinggrupp istället. Lite loungekänsla där man kan sitta och ta ett glas vin i solskenet =)

2011-04-16 @ 19:21:06
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: Lea

Oj, en svår fråga, vet inte riktigt vad jag själv skulle valt. Har ingen balkong :-(.

Men det är lyx, spec. i Sthlm, så njut för fullt :-). Det är nog lite beroende på vad ni hade tänkt göra där mest. Matgrupp som Lotta säger om ni hade tänkt äta där ute mkt, annars är en konstrottinggrupp perfekt för att slappa, ta ett glas vin, läsa en bok eller bara umgås, hänga lite på balkongen med nära, kära. Hade nog valt en konstrottinggrupp till sist. Eftersom jag tidigare när jag hade balkong, så slappade jag bara på den, och åt jag så var det aldrig direkt "finmiddag”. Oavsett vad ni väljer, blir det nog bra :-D.

2011-04-16 @ 20:25:33
Postat av: Nettan

Ja en sån där loungegrupp är alltid mysigt, men vi vill sitta ute och äta och då är det bättre med en vanlig grupp. Nu har vi ju ingen balkong men däremot uteplats och helst skulle jag vilja ha båda men får inte plats så då blir det en vanlig grupp.

2011-04-17 @ 09:28:05
Postat av: Helen

Ta loungegruppen

2011-04-17 @ 09:41:19
Postat av: Mamman

Matmöbel med sköna stolar.... mest användbart./Kram

2011-04-17 @ 11:23:52
Postat av: Johanna

Hmmm... Beror på vad ni ska använda den till men jag tycker matsalsgrupp med riktigt sköna stolar, dvs som går att fälla helt... Då kan ni sitta och äta, sola bekvämt och vara sociala. :) kram

2011-04-17 @ 14:50:32
URL: http://hannisfashionista.blogg.se/
Postat av: Nadika

Köp Loungemöbler, det ska göra :)

2011-04-17 @ 21:02:45
Postat av: Anna

Jag skulle nog köra på lounge jag också. Tänk att sitta där med en god drink och bara mysa! Vill man äta kan man ju göra det inne (ta fördrink ute, gå in och äta och sedan ut igen med resten av vinet och en god dessert).

2011-04-18 @ 07:42:07
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback