Snopen start i nya lägenheten!

Ordning och reda - pengar på fredag... Eller hur är det man säger?


Hur som... det var ingen ordning och reda i vår nya lägenhet vill jag lova!

Igår efter att vi varit hos mäklaren och fått nycklarna så åkte vi raka spåret till nya adressen för att se vad vi harde köpt. Såklart!
Öpnnar dörren..... och möts av.....en jävla byggarbetsplats!!
Snopet värre!
Det visar sig att de inte är klara med byggnationen av balkongen. Eller... klara är de sen flera månader tillbaka, men de skulle ändra golvet på balkongen och lägga in värme i plattorna där, och detta skulle varit klart förra veckan.
Så hela lägenheten var täckt av byggdam, sopsäckar, golvet var intäkt i plast mm... Kände rent spontant att det här måste ju vara ett skämt?? Men icke.

Jag ringde upp byggledaren (eller, rättare sagt så ringde jag upp VDn på företaget, men det visst jag inte då, haha) och undrade "vad i helvete är det för jävla klåpare som inte kan se till att vara klara i tid???"
Självklart sa jag inte just de orden, de tänkte jag bara, men jag sa att det var bäst att rappa på för senast måndag måste vi vara ute ur vår lägenhet (bara TUR att vi inte bytte samma dag utan har en veckas dubbelt boende!)

Men de var faktiskt väldigt medgörliga och skulle sätta in extra personal som ska fixa allt med byggnation samt städ så att vi kan komma in på söndag.
Jaja, jag får väl sysselsätta mig med att packa så länge.


Paris trivdes inte alls i sitt nya hem! Hon påstod att hon tänker köpa en egen lägenhet om vi ska leva i den där röran. Jag vet inte jag...




Det här är vår balkong... mysigt va?? NOOAAT!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag hoppas hornen växte när du pratade med VD'n?!? ;)

2011-04-15 @ 21:41:23
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Meeeen, Jocke berättade:( tur att det ordnade sig till söndag i allafall:)

Är såååå nyfiken på ert nya hem, kanske man får tjuvkika i påsk om ni är hemma.

Kommer vara nere i storstaden från skärtorsdag och denna gång skall jag uppföra mig bättre:s Har rannsaka och sorterat i alla måsten:)

Stor kram

Och lycka till med flytten

2011-04-15 @ 21:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback