Vad är det för fel på folk nr 2...

Vad skönt att höra att det inte bara är jag som är lite kinkig gällande toalettkönsincidenten :)
Jag bara känner bara, fine, men hur fräck får man vara?

Sen har jag ju som jag skrev tidigare en till förundran över folks beteende i hisskön.
Det kanske kan ursäktas med att personerna i fråga var i 20-års åldern. Men ändå inte.

2. Om jag står själv och väntar på hissen, och det kommer några andra precis när dörrarna öppnas... Är det inte mer än rätt då att JAG är den som ska få åka med??
Så var det inte denna vecka.

Detta var en morgon i skolan och jag kommer ensam fram till hissarna. Ingen hiss finns på entréplan så jag trycker dit den.
När jag står där och väntar så kommer 5 personer och ställer sig bredvid mig. När hissen väl kommer och dörrarna öppnas, då kastar sig alla in i hissen så att den blir full. Och JAG är den enda personen som inte får plats.
Gör man så? Haha, jag blir mållös! Jag stod ju där först och väntade och det vet dom. Jag önskar att man hade haft lite stake i sig och sagt till dom att så där gör man bara inte! För jag såg på dem att de inte riktigt ville möta min blick när de stod där och trängdes och väntade på att dörrarna skulle slås igen.


Haha, ledsen om jag stör mig på småsaker, men detta är två saker som jag bara häpnat över denna vecka!
Det positiva är väl att man kommer uppskatta mer när folk är vänliga och artiga mot en. Man kanske behöver några sånna här "käftsmällar" för att inte bli blasé?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback