Vad är det för fel på folk??

Alltså ärligt talat... Det kanske bara är jag som är konstig men de snaste dagarna har jag reflekterat över följande: Vett & etikett i toalettkön och i hisskön.
Jag börjar med toalettkön för det är allt jag hinner med just nu. Hisskön får ni lite senare.

1. Vett & etikett i toalettkön
Igår när jag var på stadsbiblioteket och pluggade så insåg att jag behövde gå på toaletten, detta kostar 5:-. Före mig på väg dit går en tjej som även hon tydligen är kissnödig.
När hon kommer fram och ser att hon måste betala 5 kr så blir hon besviken men håller ändå i sin 5krona och är på väg att stoppa i den i myntinkastet. Men så upptäcker hon att jag står bakom henne. Vad gör hon? Då backar hon undan och låter mig gå före.
Det betyder alltså att jag tar upp min femma och betalar.
Och det är helt okej för mig, OM det inte vore för att hon står där när jag kommer ut och tar tag i dörren och går in!
Jag hade oxå gått in efter någon om det redan var någon där, absolut! Men är det inte liiiite väl fräckt att göra sådär??


Kommentarer
Postat av: Nettan

Då hade jag stängt dörren och sagt att hon fick betala själv eftersom hon var så sniken! Klart att man kan ta dörren efter någon, om denna någon håller upp dörren men inte annars!

2011-04-08 @ 16:43:56
Postat av: Anna

Håller med föregående kommentar! Det handlar ju ändå bara om 5 kronor!



Fast å andra sidan så borde det väl vara kostnadsfritt på ett bibliotek kan jag ju tycka.



Trevlig helg!

2011-04-08 @ 17:47:09
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Lea

Håller med båda föregående här.

Det där va fult gjort av tjejen, så gör man inte, pinsamt. Hon skämmde bara ut sig. Du borde ha sagt rakt ut "betala för dig själv", hade jag gjort. Hade hon arit trevlig och kommit efter dig så visst, jag hade släppt in henne gratis, men nu väntade hon ju. Fult gjort av henne, men tyvärr finns det sådana snåla människor.

Ha en bäst helg alla!

2011-04-08 @ 19:20:03
Postat av: Mamman

Tänk bara att stackars människa som är så fattig att du inte ens kan betala 5:-....vilket taskigt liv du måste ha..... kram

2011-04-08 @ 20:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback