4 springpass denna vecka, men inte är jag i toppform inte :)

Haha, fråga mig inte vad bilden har med texten att göra. Jag tyckte mest att det var tråkigt med inlägg utan bild så tog ett spontant på min tekopp som jag precis har gjort i ordning :) lördagsmyyyys.

Idag började jag dagen med 50 minuters powerwalk runt Karlberg. Nåja, powerwalk kanske var att överdriva. Eftersom jag hade Paris med mig så blir det inte riktigt PW fart, men en snabb promenad blev det iallafall :) Hon är duktig ändå som travar på i min takt!
Dumpade sedan Paris i lägenheten, svidade om till löparjackan, och tog samma runda igen, nu blev det däremot löpning i 25 minuter. Skööönt!
Lyssnade på 107,5 och en låt som gav mig massor med energi var "We no speak americano". Den fick verkligen fart på mina ben och det kändes som att jag flög fram längst Karlbergskanalen :)

Tidigare i veckan har det blivit löprundor på bandet på gymet.
Mån: 1 timmes löpning (se förra inlägg)
Ons: 30 min intervallöpning
Fre: 30 min löpning + 25 min PW
Lör (idag): 25 min löpning utomhus

Men jag vill lova att löpningen inte är en fröjd just nu! Löparbandet får verkligen ens känslor att svänga.
Ena minuten känner man att man kan löpa på i en timme, nästa så vill man sänka farten och promenera istället. Sen kommer energin tillbaka! Och några minuter senare så är svackan och uttråkningen där igen. Lustigt det där. Utomhus så är det inte alls samma sak. Då får man variation och dessutom vet man att det bara är att springa, annars blir man ju aldrig klar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback