Ge mig nu!

Är det något som jag behöver just nu så är det en PT! Alltså en personlig tränare.

Det känns som att jag bara står och stampar just nu och träningen ger inga resultat alls :( Det enda jag känner är att det går åt fel håll, dvs så känns det som att min kropp håller på att förfalla.
Jag känner mig dels svag när jag tränar, men än värre, jag känner mig svag till vardags. När jag sitter, går, står...det är liksom inte med samma styrka i kroppen. Det känns som att hållningen försvinner sakta men säkert dag för dag :( Mina muskler är borta både på armar, mage och rygg...rumpan är slapp och min strävan efter en platt mage känns som en omöjlighet.

Jag tror att det är för att jag är van att träna mycket mer än vad jag gör nu. Att köra pass som är planerade efter vad jag vill och bör träna dag för dag. Och dessutom köra många och aktiva löprundor.
Nu blir det som jag skrivit tidigare, det som passar för dagen. Dessutom skippar jag numera långpromenaderna med Paris, och powerwalks som jag tidigare kört flera gånger i veckan parallellt med den vanliga träningen är inte heller aktuellt nu när det är mörkt och kallt :(
Egentligen är allt bara dåliga ursäkter känns det som, men det är fan inte lockande att träna när det är mörkt, kallt och mest av allt: när det ändå inte ger nåt!

Och så är det roligare att träna ju mer man tränar, jag vill se resultat!
Sen är det maten. Jag är van att laga mina egna luncher, nyttiga med massvis med broccoli, keso och protein. Nu blir det restaurangmat varje dag. Och även om jag försöker ta det nyttiga från buffén så blir det ändå inte lika nyttigt som hemlagat.

Usch vad gnällig jag låter! Men jag skulle seriöst behöva hjälp att komma i tipptoppsuperform :) Inte för att det är jättelilla än, det ska jag väl erkänna. Men jag vill stoppa upp den dalande formen INNAN man är nere i svackan!

Ska börja med att kolla på vältränade tjejers bilder, läsa bloggar av träningsmänniskor som har bra och peppande tips och försöka peppa mig själv. Så får vi se hur det blir med den där PT grejen.

Ge mig gärna tips på något av ovanstående! Så kööööör vi! Snart beach 2012...


Kommentarer
Postat av: mamman

Men nu har du väl ändå ohyggliga i landsproblem...dessutom är det ju du själv som orsakar ångesten....gå långpromenader m hunden...spring eller så tar du o anmäler dig o rider 1g i veckan under vintern....dom flesta har ju ridhus.. / Kram

2011-12-13 @ 16:48:22
Postat av: Pia

men Sofie, ingen 30-årskris nu ... haha ... du kommer snart igång igen ... bara vårsolen börjar skina så ska du se ... sköt om dig :) kram kram

2011-12-13 @ 20:53:49
Postat av: Sofie

Mamma: I-landsproblem it is :) Men behöver det för att peppa mig själv. Man måste inse att det går utför INNAN det rasar!



Pia: Haha, ja det kanske är 30-års kris. Men är oxå säker på att lite ljus och värme kommer bidra till mer positiva träningsmöjligheter :)

2011-12-14 @ 15:22:28
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback