Husmorstips efterfrågas!

Igår lyckades jag glömma popcornspåsen i micron. Det är inget jag rekommenderar!

När jag öppnade microluckan så bolmade det ut rök/brändapopcorns os! Jag kastade ut påsen på fönsterbläcket men efter 5 minuter så rykte det fortfarande så mycket att det såg ut som att det brann i vårt fönster! Och stanken ska vi inte tala om! Trots att påsen låg på utsidan så var det så att det stack i våra ögon😖

Summa sumarum så stinker det nu bränt i heeeela vår lägenhet! Inte ens när vi vaknade imorse så hade det lagt sig ett.
Så nu undrar jag, hur tusan blir jag av med denna stank som jag ofrivilligt lever i just nu???


Kommentarer
Postat av: Mamman

Du får nog börja med att kasta ut micron.... prova med ättika i små skålar... det tar iaf bort cigarettröks lukt... /Kram

2011-12-12 @ 10:01:28
Postat av: Lea

Skala och dela några röda lökar och sätt ut i närheten. Eller om du oxå har citron, funkar också att skala och dela och sätta ut. Lycka till, tråkigt men sånt som händer :-D

2011-12-12 @ 17:53:00
Postat av: Anna

Har också hört att ättikas ska ta bort lukt.

2011-12-12 @ 18:53:56
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Sofie

Tack! Ska testa ättika då. Måste bara komma ihåg att handla det när jag är i affären.

Rödlök har jag hemma så det ska jag genast testa.

2011-12-13 @ 07:31:31
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback