Dagens träning - I´m back!

Idag var jag duktig med träningen och jag känner att jag nu är "Back on track"
Började med 30 minuters löpning. Började på 11km/h, sen 11,5km/h, sen 12km/h. Sista minuten på 12,5km/h.

Men ärligt talat. Jag tror att jag har fått dålig kondition!!
Tyckte att det var skitjobbigt att springa och höll mig på bekväm nivå. Kändes som en omöjlighet att springa en mil på 12km/h, vilket jag brukar göra.

Dock tror jag inte att det är kondisen som det är fel på. Jag tror snarare att jag inte har löptränat så mycket det senaste halvåret som jag gjort tidigare, vilket medför att man tappar "rätta knycket".
Men det finns ju så mycket annat kul som man vill träna på gymmet!
Och dessutom så är det förjävla kallt ute denna vinter, så jag skulle inte utsätta mig för att springa ute.
Men nu längtar jag till våren och några härliga varv runt Brunnsvikens 12 km!

Sen körde jag 30 minuters Spinning. Faaan vad jobbigt det var!
Trodde jag skulle avlida de sista sekundrarna!

En rolig grej under passet... Vi kör ju med pulsband som visas på en storbildsskärm i spinningsalen, bara du vet vilket nummer du har eftersom man tar ett band och registrerar det själv.
Men jag fick hjärnsläpp när passet började och fick för mig att jag hade band nr 22, fast jag hade band 2.
Det gjorde ju att jag under nästan hela passet kollade på någon annan persons pulsklocka! Vilken såklart inte alls stämde överens med hur jag tränar, hahaha!

Jag tänkte att
"Nedrans vad konstigt att jag aldrig kommer upp i hög puls, trots att jag tar i som fan"
"Hjälp vad SNABBT jag sjunker i puls mellan låtarna, trots att jag inte vilar!"
"Undra om jag är sjuk eftersom hjärtat tydligen vägrar arbeta..."
"Jag SKA upp på den röda nivån, JAG SKA, SKA, SKA!!"
"Va faaaan! Varför lyckas jag inte nå den röda, jag avlider ju snart!!"
"Ahhhhaaaaa! Jag har tittat på fel pulsklocka! Där har vi ju min, och hjärtat pumpar på precis som det ska. Pucko!"

Avslutade med 30 miuters Core.
Skönt att få jobba lite med gottemagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback