Hmmm, det här kanske är en dum fråga. Men ...

img_3602 (MMS)

Hmmm, det här kanske är en dum fråga. Men något som jag funderat över är varför posten kommer 2 gånger om dagen här i Stockholm? Jag har ju förstått att det är 2 olika företag som delar ut den, därför blir det på 2 tider Men varför 2 företag?? Är inte posten posten liksom? Och hur vet dom, och vi, vilket av företagen som ska dela ut vilka brev? Jag lägger ju bara mitt brev på postlådan, POSTlådan, antar då att posten delar ut de. Men vilken post kommer då Bring, som jag tror är det andra företaget, med?? Det är ju samma slags brev i båda högarna, lite räkningar, reklam, bankpapper osv.


Kommentarer
Postat av: Mariann

Hmm.. Merkelig. I Norge leverer POSTEN ut stort sett all post. Men bedriftspakker og gods kjem BRING med. I utgangspunktet trur eg POSTEN er for "vanlige" folk, men BRING er for firmaavtaler og sånn.. (På hotellet bruka vi stort sett berre POSTEN, men BRING drive å masa om firmaavtaler.. Men sida eg ikkje skjønna konseptet held eg meg til POSTEN) Puh!

2011-02-04 @ 13:45:27
Postat av: Sofie

Ja visst är det konstigt. Här i Sverige kör Bring oxå företagspaket och bud, det är väl det de är kända för.

Därför undrar jag varför tusan DOM kommer med min post varje dag? Och att Posten oxå delar ut den...

Haha, mycket förvirrande!



Dessutom har Bring sitt postkontor på min gata...och Posten ligger några portar bort...

Är det konkurens eller samarbete??

2011-02-04 @ 13:58:26
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Lotta

Samma sak i Uppsala, posten kommer på förmiddagen och Bring kommer på eftermiddagen. Mycket märkligt.

2011-02-04 @ 15:51:02
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: Mamman

Det är för att det är upphandling på allt nu för tiden och då har vissa företag valt city mail för att dom då förmodligen är lite billigare på sina tjänster.... men man undrar ju.... vi som bor på landet har samma system och hur blir det då med klimatsmart ??? för här cyklar dom ju inte utan kör bil !

2011-02-04 @ 16:42:02
Postat av: Sofie

Mamma: Aha, är det så det är... Olika företag använder olika postleverantörer.



Men varför finns det då bara två aktörer?

Det borde ju vara fler som är sugna på att tjäna pengar på att leverera brev?



Men posten som privatpersoner skickar går med Posten då eller?



Håller med om att det inte är speciellt klimatsmart.... Här är dom dock ute på cyklarna i ur och skur (och snö!)

2011-02-04 @ 18:10:42
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback