Jag har träningsabstinens!

Jag vill träääääna!!!!!

Får sån abstinens när jag är för sjuk för att röra på mig!
Jag blir rastlös och känner att det är något som saknas om dagarna.
Det är liksom som att... äta middag! Något som bara måste göras. Det är njutningsfullt, ger energi och om man hoppar över den så blir man hängig och sur.
Ehhh...Fattar ni hur jag menar?

Man ska vara glad att man känner så inför motion!
Det är ett privilegie att ha tid, lust och viljan att träna!
Jag har inte alltid varit en träningsmänniska ( har ju iofs ridit hela mitt liv men det är en hobby).
Minns fortfarande när jag sprang min första 5 kilometersrunda. SPRANG - hela varvet!
Innan tog jag mig igenom 2-3 km och var döende, men så släpper det och man klarar 5 km!
Sen blev det 7 km som var rekordet! Tyckte att det var sjuuuukt långt att springa i 40 minuter.
Något eller några år efter det så sprang min kollega "milen" på bandet. EN MIL! Inte kan väl jag vara sämre, så jag gjorde oxå milen :)
Sen blev det 2, 3 och slutligen 4,2 mil!

Nu är jag inte sugen på att springa just 4 mil. Men 1 mil, det är underbart!
Självklart kan det vara fruktansvärt tråkigt ibland, men det är ju en annan sak. Att kroppen klarar av det känns på riktigt som ett privilegium!





Kommentarer
Postat av: Anna

Har heller inte tränat på en vecka pga av förkylning. Trodde i onsdags att jag nog var piggare och gav mig ut på en promenad. Vilket jag inte skulle ha gjort för sen dess har hostan varit igång! Ska vila ordentligt i helgen nu också så hoppas jag kunna köra igång igen på måndag! Har ju sportlov nu och ska man ju sporta vet ja!



Händer det något annat kul i helgen då?

2011-02-12 @ 09:32:48
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Maria Rydberg

Heej ! Vilken trevlig blogg du hade, hittade den när jag sökte på Vasastan :) Har nämligen nyss börjat jobba här i Vasastan och söker lägenhelt förbrilt. Så det skadar väl inte att fråga om du har någon aning om någon som hyr ut en 1a ellr mindre 2a i Vasastan? Eller hur man ens hittar en lägenhet i denna del av stan, några tips? :)



Mvh, Maria

2011-02-12 @ 11:33:00
URL: http://mariarydberg.blogg.se/
Postat av: Pia

Hoppas att du kryar på dig snabbt så du kan börja träna snart igen Sofie :)kram kram

2011-02-12 @ 20:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback