Boeuf Bourguignon...typ....

Herregud, nu har jag spårat igen.

Jag är ensam hemma (jaja, Paris är här men hon räknas inte som matsällskap) och jag ställer mig och lagar ihop någon egen typ av Boeuf Bourguignon!
Haha, nu har jag lagat mat i snart 3 timmar... och sen är det ingen som säger "ohhh älskling, vilken underbar mat du har lagat" eftersom min man är bortrest :(

Och grejen är att den är riktigt god! Jag tror att jag har lyckats! Det är väl inte en exakt sån gryta, jag har slängt i lite annat oxå, men typ....

Min tanke var att jag kanske kan frysa in, men det kanske inte funkar så bra?
Well, Vendela har lovat att komma över imorgon och äta den till lunch ;)

Jag hade i:
Kött
Bacon
Paprika
Champinioner
Schalottenlök
Purjolök
Vitlök
Grädde
Rödvin
Kantarellfond
Köttbuljong

Och till det har jag kokat ris. Mmmm, snart matdags!





Kommentarer
Postat av: Pia

ser jättegott ut Sofie! kram

2011-01-06 @ 21:17:00
Postat av: Anna

Ser supersmarrigt ut!

2011-01-06 @ 21:17:30
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Mamman

Det där skulle du till och med kunna få bjuda mig på !! Ser gott ut/Kram

2011-01-07 @ 11:57:45
Postat av: Anonym

Mamma, det gör jag gärna! Ni får se till att komma hit nån dag så ska jag ordna det, i värsta fall får jag väl göra iordning en gryta här och ta med mig, haha :)

2011-01-07 @ 19:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback