Certilogo.com - Genialiskt!

Alltså, vilken sjukt bra idé! Varför använder sig inte fler designers sig utav detta??
Jag pratar om www.certilogo.com


Idag när jag satt och kollade på Monclers hemsida på nätet, så läste jag vad de skrivit om kopior av Monclerjackor som cirkulerar.
Även de är ju utsatta för fejk. Tyvärr.

Men för att minimera risken att bli lurad att köpa en fejkjacka som folk säljer och påstår att de är äkta, så har de anslutit sig till (eller om de driver siten, det vet jag inte) Certilogo.com.

Där kan man gå in och fylla i ett nummer, som varje Monclerjacka har ett eget unikt på en lapp i jackan, och kolla upp så att jackan inte är fejk!

Det är ju genialiskt! Varför gör inte tex. Louis Vuitton samma sak? Deras "äktehetsbevis", serienumret, är ju inte unikt för varje väska. Men skulle de ha denna möjlighet, där EN kod är knutet till EN produkt, så skulle ju folk som faktiskt vill köpa äkta varor kunna kolla upp så att det stämmer när de handlar second hand och även i riktiga butiker!
Nu är ju Louis Vuitton lite speciell eftersom de enbart säljer LV från egna butiker och har väldigt begränsad internetshopping, så handlar man där så riskerar man ju inte att bli lurad. Men som sagt, vid second handförsäljning så vore det ju toppen. Och för andra märken som har återförsäljare av sina saker.

Jag blev nyfiken på hur detta fungerar så jag drog fram min Moncler för att dubbelkolla, haha. Och nä, Länna Sport har inte lurat mig att köpa en förfalskad jacka, haha! Tur för dom ;)

Det finns säkert någon som kommer på ett sätt att komma runt detta oxå... men man får hoppas att de riktiga tillverkarna då ligger ett steg före.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback