God kväll alla vackra!

Som jag skrev igår så blev jag lite missnöjd när jag insåg att jag inte fått in mitt planerade 10 km löppass förra veckan.

Så det första jag gjorde när jag vaknade imorse var att traska upp till gymmet och springa de där 10 kilometrarna. Sååå skönt!
Sprang på 11 km/h så det var riktigt behagligt tempo. 11 km/h betyder att jag sprang på 55 minuter.
När jag springer på 12 km/h så ligger jag på den hastigheten som jag pressar mig själv men samtidigt tycker att jag bör ligga på. Springer man 12 km/h så betyder det att man klarar milen på 50 minuter. Det är där jag vill ligga men det får bli en annan dag :)

Sen har jag suttit med plugg hela dagen.
Fick dessutom tillbaka min första inlämningsuppgift idag... VG! Weeei!  Denna uppgift var VG det högsta man kunde få så jag är nöjd och glad! Herregud, sist jag pluggade var i gymnasiet och då var jag så omotiverad att jag knappt kan minnas att jag var där.
Det var jag ju uppenbarligen eftersom jag gick ut med Godkänt, men det var på håret.

Till middag slängde jag ihop kyckling med potatis och grönsaker i ugn.

Kyckling
Poatis (klyftad)
Paprika
Morötter
Lök
Vitlök
Salt, peppar och en blandning av massa andra kryddor...

Bara att skära till och slänga in allt tillsammans i ugnen på 200´C.
Till det gjorde jag en Guacamole på tre avocados och "TexMex" gucakrydda.
Sååå nyttigt och sååå gott!

Jag...svettig...trött...nöjd efter "milen"


Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt jobbat! Jag är så jädra fånig när det gäller löpbanden på gymmet. Det står "max 15 min om det är kö", och jag får för mig att det alltid är kö när jag står på de där jädra banden. Men nästa gång kanske jag ska stå kvar och se om någon annan kliver av istället..

2011-01-31 @ 22:27:18
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: Sofie

Aha, ja, jag är nog oxå lite mesig på det sättet ;) Körde på Friskis & Svettis förut och där hade de så, det medförde att jag inte ens använde löpbanden pga det :(

Man blir ju helt ofokuserad m man måste stå och tänka på om någon ska komma och skälla på en snart för att man stått för länge...



Som tur är har vi inga sånna fåniga regler på mitt gym!

Herregud! Man är ju där för att träna det man vill! Då får de väl köpa in fler löpband!

2011-02-01 @ 09:48:54
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Mamman

Grattis till VG ! Duktig du är... Blir nog bra det där /Kram

2011-02-01 @ 19:01:08
Postat av: Pia

Grattis till VG ! duktiga du som pluggar och tränar, tränar .... kram från soffpotatisen

2011-02-01 @ 20:57:32
Postat av: Charlotte Arnehed

Vad intressant dina poster verkar vara. kommer definitivt läsa dina poster igen! (: Ha en trevlig helg =P

2011-02-23 @ 18:07:11
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback