Sitter och kollar på den hemliga miljonäre...

img_2368 (MMS)

Sitter och kollar på den hemliga miljonären på kanal 5. Good shit! Sånt där skulle jag vilja testa. Inte att leva som uteliggare eller prostituerad, såklart, men att komma nära och få höra deras livshistorier. Usch. Det är så obegripligt att man kan hamna i den sitsen, och som han säger, det är två skilda världar vi lever i. För några år sedan så packade jag ju ihop massvis av Darlings kläder (när han var bortrest hehe, men jag tog även en del av mina) och åkte till ett hus för hemlösa och lämnade över det. Dom blev såklart väldigt glada och tog mer än gärna emot det. Fan! Det ska jag göra igen! Så enkelt och det kommer till personer som behöver det. Inte massa mellanhänder och pengar som ska läggas i plånböcker innan det kommer till rätt person. Gör det ni oxå! Jag lämnade till ett som ligger i närheten av sveavägen.


Kommentarer
Postat av: Mamman

Bra gjort !! vi kastar så mycket bra grejer som andra verkligen har nytta av.....

2011-01-29 @ 18:02:54
Postat av: Elisabeth

Bra där Sofie:)

Nått vi alla borde tänka på:)

2011-01-29 @ 20:57:25
Postat av: Sofie

Absolut! Det är ju jätteenkelt att packa ihop och lämna vidare.

2011-01-30 @ 15:41:57
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback