Första dagen i skolan...Jag gick till fel adress!

Haha, vilken bra skolstart. Not! Jag gick till fel adress :)

Jag är en människa med ganska stort kontrollbehov. När jag ska göra saker så vill jag gärna ha lite extra koll, t.ex så vill jag gärna vara påläst om resemål vi åker till, eller om jag ska göra något nytt så vill jag gärna veta hur saker går till innan jag kommer dit. Jag vill liksom vara påläst och ha koll (inte för att jag vill vara duktig utan för att jag vill veta för egen skull).
Men! Det kan, några få gånger, vara så att jag släpper allt helt, och litar fullt på någon annan. Men jag vill inte ha nåt mittemellan.

Nu var det dags för skolstart.
Ända sen jag anmälde mig så har Darling sagt: "Ja, vad kul! Där har jag oxå studerat. Det ligger ju vid Sollevi..." Och den gatan stod som adress så jag har liksom inte brytt mig om att kolla upp om det stämmer.

Men så kommer jag dit, 15 minuter för tidig som tur var, och går och letar längst gatan... hmmm, nr 8, det stämmmer ju inte.
Som tur var hade jag med mig kallelsen, där står nr 45. Fuck!
Så det var bara att ta ett stadigt tag om väskan och börja springa :) :)
Nu var det ju inte värre än att det var lite mindre än en kilometer bort på samma gata, så jag hann.

Men som sagt, tjejen med koll liksom....

Kommentarer
Postat av: Anna

Så kan det gå! Men det löste sig ju galant! Hoppas skoldagen var till belåtenhet också!

2011-01-10 @ 16:51:09
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Pia

Du hann ju i alla fall :) Bra jobbat Sofie !

kram

2011-01-10 @ 22:54:18
Postat av: Mamman

Där ser man..... inte ändra på vinnande konsept.... ha bra koll

2011-01-11 @ 11:13:46
Postat av: Lotta

Skönt att det inte var mer fel än så, jag skulle nog drabbats av "lite" lätt panik. Kontrollmänniska ut i fingerspetsarna...

Tack för fina motiverande ord förresten, imorse blev det en rask promenad till jobbet och imorgon blir det första motionspasset sen jag vet inte när =)

2011-01-11 @ 15:24:49
URL: http://systerc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback