Cirkelträning, love it!

Shit vad bra det är med Cirkelträning!
Jag är supernöjd nu när dom lagt in ett cirkelpass även på tisdagkvällar! Förut var det bara lördagar kl 10.... det betydde att jag måste offra något av mina intressen.
Fredagsölen (jajaja, jag dricker inte öl. Men ni fattar) eller cirkelträningen.
Nu kommer jag iaf få in tisdagarna utan problem, I´ll be there!!

Passet är 1 timme, men aktiv-fullt ös-träning är bara 30 minuter. Sen är det uppvärmning och nedvarvning. 30 minuter betyder att man verkligen orkar ge järnet!
Är det 1 timme kanske man sparar på sig för att orka hela passet, så kan det bli för mig på t.ex spinning. 30 minuter fullt ös, 45 minuter blir jag lite feg och håller igen för att orka.

För er som inte vet, så är Cirkelträning ett gruppträningspass där man gör en övning t.ex 45 sek, vila 10, sen hoppar man vidare till nästa i 45 sek, vila 10, sen nästa o.s.v.....
Men Cirkelträning kan vara uppbyggt på flera sätt, idag hade vi 30 sek jobb, sen 3 sek vila, 30 sek jobb, 3 sek vila o.s.v....
Otroligt varierande träning som att man kan variera i oändlighet med alla övningar som finns. Om man är påhittig :) Vår instruktör, Sandra, är grym på det!!

Hihi, här är en rätt gullig bild på cirkelpass :) men det är det som det går ut på :)

Kommentarer
Postat av: AL

jaha... då fick man ångest att det inte blev cirkel för mig hehe...ses nästa tis..

men det blev iaf en pw med min kära granne.

grattis till skolan, du har gjort helt rätt det kommer bli kanon :-)

Tjing tjong AL

2011-01-12 @ 08:28:28
Postat av: Sofie

Haha, ja synd att du inte kunde komma! Grymt ju!:D

Saknar vår gemensamma träning och våra pepptalks de senaste åren! Och rundorna runt Djurgårdsbrunnskanalen!

Men men, nya tider. Skolan känns iaf helt rätt så här efter 2 dagar :)

Kram

2011-01-12 @ 21:16:01
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback